No sóc la primera opció de ningú
Hola, m'agradaria que majudessiu sisplau. Jo l'any passat vaig passar una època molt dolenta a l'institut, els meus amics hem deixaven de banda i hem sentia malament. Però aquest any m'he obert a conèixer gent nova. I he fet molts amic nous, estic més contenta. Però hi ha algo per dins que encara hem fa malt. Sento que per molts amics que tingui no encaixa a cap lloc. I també sento que ni les meves amigues que tinc desde petita hem triarian a mi com a primera opció. Sempre que algú queda o algo jo sóc sempre soc la segona opció. Això hem fa sentir malament i no se com solucionar-ho.
Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pot ser que tinguis aquests pensaments tant negatius a causa d’haver-ho passat malament anteriorment en temes d’amistat.
El meu consell és que siguis tu mateixa i deixis fluir.
Hi ha mil motius pels quals no som la primera opció d’algú, i no passa res, és totalment respectable, no vol dir que hi hagi res dolent en tu sinó que potser tenen més feeling amb algú altre o potser no tenen prou confiança amb tu, de moment.
Continua obrint-te, ho estàs fent bé, preocupar-te per ser la primer opció només et portarà mal de caps.
Si no ets la seva primera opció, ells s’ho perden, però això no vol dir que no hagueu de continuar sent amics.
Si vols començar a ser la primera opció pots optar per demanar per quedar tu primera, prendre la iniciativa.
D’altra banda, això no és una competició, lo important és que a l’amistat hi hagi respecte i que quan estigueu junts sigui una estona agradable.
Si et continua preocupant aquest tema parla’n amb algú amb qui li tinguis confiança, ja sigui un amic o un familiar.
Si les coses es parlen sempre es redueix una mica el malestar emocional.
Espero haver-te ajudat, i recorda que ets vàlida tal i com ets.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas