Dolor
Abans d'estar amb el meu xicot actual vaig estar amb un noi, el qual va ser amb el primer que vaig tenir relacions sexuals. Ell ja tenia experiencia passada però jo mai m'havia ni tocat a jo mateixa. Em feia bastant de mal però ho podia suportar, i cada vegada el dolor anava a menys, per tant jo suposava que tot estava bé.
Quan es va acabar tot amb el noi, em vaig assabentar que anava dient que jo tenia problemes a la hora de fer-ho, però no vaig saber a que es referia perquè mai n'haviam parlat i jo pensava que estava tot bé (tampoc tenia amb que compararo). Mai li he dit res més, però des que em vaig enterar crec que li he agafat fobia al sexe.
Quan vaig començar amb el meu xicot actual li vaig explicar i sempre m'ha intentat ajudar i ha estat allà per jo. Com ho vam intentar alguns cops i no funcionava, vaig anar al ginecòleg. Em va dir que per alguns temes mèdics és normal que em faci un poc més de mal, però que en teoria podia mantenir relacions perfectament. Després del seu diagnòstic, em vaig tranquilitzar i vaig intentar mantenir relacions amb la meva parella de nou, però seguia sense poder. Em notava tensionada i em seguia fent molt de mal.
Ja no se que fer ni a qui acudir. No entenc perquè ara tenc un problema que abans en teoria no tenia.
No se si m'he explicat massa bé, però necessito consells sobre com solucionar aquest problema, per poder avançar amb la meva parella amb normalitat. Em sento culpable de la situació en la que esteim però esque tinc por, i no se que fer.
Laura Centellas

Hola,
De què et sents culpable? És molt important i bonic el que estàs fent, observar el teu cos i respectar-lo i intentar entendre què et passa per poder gaudir plenament de la sexualitat. És la teva responsabilitat decidir què fas amb això, però en cap moment ets culpable de res. A poc a poc. El cos té memòria i guarda molta informació inconscient, és important cuidar-lo i no forçar-lo si sents dolor. Si tenim relacions sexuals és per gaudir i si ens hem d’esperar un temps o fer altres pràctiques (sexe oral, carícies, masturbació...) perquè el cos així ho necessita està bé també.
La vagina està rodejada de múscul que es dilata i creix de dimensions i la cavitat s’obre quan s’està excitada, es té un orgasme o en el moment del part. Per tant, és molt important que si es fa penetració hi hagi excitació (dilatació de la vagina, augment del ritme cardíac, llavis de la vulva més grans, lubricació natural i si fa falta utilitzar lubricant).
La vagina està rodejada de músculs i els músculs fàcilment poden estar en tensió. Si estan en tensió no donem espai a dilatar-nos i és més dificultós que entri un tampó, un dit o un penis i pot causar dolor. Per tant, és important aprendre a relaxar els músculs de la vagina. I sobretot si fa dolor no forçar.
Per aprendre a relaxar els músculs pots posar l’atenció a la teva vagina mentre estàs asseguda, per exemple, i contraure-la i relaxar-la. Quan contraus és possible que es contraguin altres músculs del sòl pelvià com l’anus. Fes aquest exercici sovint i intenta mantenir uns segons mentre contraus i després intenta relaxar del tot. Aquest exercici va molt bé per agafar consciència del nostre sòl pelvià i per aprendre a activar-lo o relaxar-lo depèn del que necessitem en cada moment. Per relaxar la zona, també, van molt bé els moviments de malucs (moviments circulars, similars a la dansa del ventre o el “twerking”).
Per acabar, et diríem que si aquest dolor es manté amb el temps i ho relaciones amb temes més emocionals et recomanaríem anar a una sexòloga (psicòloga especialitzada en sexualitat) per aprofundir amb aquesta por que sents en el moment de fer penetració i/o amb una fisioterapeuta de sòl pelvià, perquè t’ajudi a relaxar la zona.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas