estancat i donant voltes a la relació
Bones,
Fa temps que sento que la relació que tinc amb la meva parella ha d'acabar per molts motius: incompatibilitat, discusions frequents, trepitja límits, entre altres (i coses greus). He madurat i sento cada cop mes que no acabarem bé- Va començar sent una relació de massa dependència que encara ens dura. Fa cinc anys que vam començar i sento que no acabarem mai. Ella vol que vivim junts (pero encara queda per motius econòmics d'ella) pero se que no funcionarà pels possibles xocs que tindrem i estic allargant massa el tema.
Quan quedem i no discutim o va bé sento que no tinc tanta necesitat de deixarla. Em debilito
Fa un parell de mesos li vaig dir tot el que em molestava i que el futur em feia panic, pero quan em preguntva "que vols fer amb la relació?" jo em rajava i li deia q no volia tallar. Ella nose perque no deia ni si ni no aixi que realment tampoc se si m'estima realment o es depenent. No tinc forces per tornar a treure el tema, ho vaig passar fatal aquells dies perque no li deia clar res del que sentia i al final vaig trencarme i dirli tot aixo anterior pero al final no vam acabar tallant per covard. Ella també ho va passar fatal aquells dies que jo estava rarissim perque no sabia com dirli res, i es cabrejava amb frequència, no vull passar pel mateix.
També vaig a teràpia i per moments sembla que tingui mes clar deixarho pero per altra no. Seguexo amb molta por i porto casi mig any anant.
Em fot ràbia que la meva mare i la meva millor amiga em mig presionin i no entenguin lo dificil que es per mi tallar, em fa molta por, saben els meus pensaments de deixar i em sento penós de no fer res. Fa mesos inclus anys que em ronda tot aixo i no es normal que em duri tant... A vegades penso que es mes facil desapareixer.
Em fa molt panic tallar o dirli de fer-ho quan em proposa "que fem?", per mi es com saltar sense paracaigudes, no puc, tinc la sensació que no podré viure, malgrat no estimarla tant com fa anys.
Que puc fer per tenir les coses clares? i fer algo sense sentir pànic? Gràcies
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, el fet de prendre tu la decisió de tallar t’està causant molt malestar i molts nervis. Pot ser que ara mateix no estiguis preparat per tallar, i que ho vagis allargant perquè no et veus capaç de continuar la vida sense ella.
Podeu buscar un punt entremig i provar coses per avia’m com us aneu sentint.
El millor és que parlis amb la teva parella de tot això i pugueu arribar a un acord on els dos us sentiu còmodes. Per exemple li pots proposar de veure-us menys, o de deixar-ho un temps per observar com us sentiu.
A la vida passaràs moltes situacions semblants en les que hauràs de prendre decisions importants, aquesta en concret pot ser un entrenament per properes situacions que vindran.
Segurament no fas el pas perquè no et veus capaç de superar-ho o perquè et fa por el canvi. Segurament quan ho deixeu, els dies següents estaràs trist (passaràs un dol per haver perdut una relació), però al cap del temps segurament te’n adonaràs que va ser la millor decisió ja que la relació no anava enlloc.
“Estar per estar” és frustrant i desesperant, intenta escoltar el que et diu l’instint i no et deixis pressionar per altres persones, pren-te el teu temps.
Tot i això, si estàs tant malament, alguna cosa hi has de fer, parlar amb ella o pactar alguna cosa diferent respecte la relació, sinó no avançaràs i aquest malestar s’anirà prolongant.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas