Com li dic a la meva amiga que fa pudor??
Hola! Tinc una consulta!
Tinc una amiga amb la que ens portem bé i tal, però ella és súper sensible i s'agafa les coses molt personals, a vegades tenim altibaixos per això.
Doncs bé, el problema és que ella fa pudor a suat. Jo quasi cada dia ho noto, i mira que ara és hivern... Quan sigui estiu, serà pitjor! Per això (i per el seu caràcter) la majoria de la gent de la seva classe (jo no vaig a la seva classe però al pati sí que anem juntes) no es porta bé amb ella.
He estat "investigant" una mica, i altre gent tambè li ha dit això. L'any passat tampoc anavem juntes a classe i, pel que he sentit, a la seva classe ja li van dir que feia pudor (fins i tot la tutora!!).
Doncs clar, a mi em molesta que fagi olor a suat, i a part m'agradaria que es pugui relacionar millor amb la gent i tot.
El meu problema és:
- La meva amiga és MOLT sensible, i em fa por que si li dic em deixi de parlar.
- Ella és presumida, així que no entenc per què no posa remei a la pudor, potser no pot...
Em podrieu ajudar amb COM DIR-LI A LA MEVA AMIGA SENSE QUE S'ENFADI i tambè explicar-me QUINES FORMES HI HA, APART DEL DESUDORANT, DE DEIXAR DE FER PUDOR?
Gràcies!!!!!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, la teva amiga ja sap “que fa pudor”, de fet ja li ha dit varia gent, i si dius que és presumida i no hi ha posat remei pot ser que sigui algun problema a part.
Si vols, pots introduir el tema d’una manera poc directe, per exemple: Com portes que la gent et digui que fas pudor? Tu la notes? Jo a vegades la sento però em sap greu dir-t’ho perquè sé que no és agradable i que segur que t’afecta.
D’aquesta manera sabràs més informació sobre perquè continua fent pudor i li faràs saber que tu també la sents però que et sap greu per ella perquè deu ser una situació difícil.
Crec que hi ha uns desodorants secs que bloquegen molt la pudor, però no ho sé del cert, lo millor és que us aneu a informar a algun lloc especialitzat.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas