Millor amic?
Fa uns mesos vaig tenir un problema amb certes persones i vam deixar de ser amics. La cosa es que tinc ( O millor dit tenia) un millor amic del que he sigut amiga desde fa molts anys i sempre ha sigut la meva persona de confiança. Donç justament un parell de setmanes després d'aquell problema(aquestes persones es reien de mi i de les meves amigues), ell ha començat a juntar-se amb ells. Ell sempre diu que la comunicació és molt important i donç li vaig dir que no em feia cap gràcia que anés amb gent que m'ha fet malt. Després de parlar per WhatsApp,(cal dir que va dir coses sense sentit i va demostrar molt poca empatía amb els meus sentiments) em va dir que ja no aniría amb aquella gent, però em va mentir. Va seguir igual encara que li hagués explicat que em feia sentir molt malament. Ell m'ignorava i se n'anava amb ells davant de mi. Donç vam parlar del tema i em va dir que es sentia sol (la seva ex i jo som amigues i era una situació incòmoda per ell estar tots junts i per aixó no venia amb mi) i que per aixó anava amb ells (en cap moment em va dir que se sentia aixì fins aquell moment). Però sincerament mai m'he sentit tant traicionada en la vida. Veure com aquella persona que considerava la persona més especial feia coses que sabía que m'estaben fent mal, em va trencar el cor (encara ara).
(L'any passat era jo la que se sentia sola perquè ell mai em tenia en compte per res i mai era la primera opció, i a vegades ni com a opció, però jo mai he fet res que pugui fer-li mal encara que em sentís malament)
Després d'uns dies, la situació es va "calmar" i vam seguir com si res però en el fons jo encara estava molt dolguda. (Vam seguir com si res perque aquella gent s'aprofitava d'ell, no perquè hagués pensat en mi i em com em feia sentir) Entre les vacançes de Nadal, m'han estat pasant una sèrie de coses que m'han fet pensar molt. He reflexionat sobre aquesta amistat. El que més em fa mal és que jo mai li hagués fet aixó perquè considero que un millor amic no és només afegir "millor" al costat d'amic, sinó que té un significat més profund. Ser millor amic significa tindre certes responsabilitats no escrites básiques (O al menys així són les meves expectatives i estàndards). Com ara ser FIDEL. Jo sempre l'he cuidat i ajudat amb tot i no considero que sigui una situació justa. (Se me' ha oblidat dir que no em va demanar perdó per absolutament res en cap moment i que quan vam parlar en persona es reia del que deia i menyspreava els meus sentiments tota l'estona).
He entés el seu punt de vista, però ara no sóc capaç de tornar a confiar en ell. Ara no ens dirigim la paraula perquè cap dels dos hem dit res al tornar de vacançes. Però ara va dient que coses que faig, son per fotre'l i fer-li mal (cosa que no es veritat, jo faig la meva vida però ara suposo que li molesta la meva presència). A més de parlar amb mi directament, li diu tot a la meva millor amiga i ella m'ho explica a mi (ell pensa que ho estic fent malament i que no li parlo per fer-li mal). Considero que s'està victimitzant massa, que no pensa ve el que ha fet i les seves conseqüències. Nose que pensava que pasaría desprès de mentirme i tornar a traicionar la meva confiança. Volia que s'em esborrés de la ment? Donç clar que no. Estic molt cansada de la situació i ara veig que el tenia molt idealitzat i que no em mereixo el que m'ha fet ni el que em m'està fent ara. Fins hi tot l'he bloquejat de tot arreu. Fa mal? Si. Però quin sentit té estar amb una persona que m'ha fet mal sabent que ho feia i no li ha quedat cap remordiment al cap?
Falta alguna informació però no és tan rellevant. Que n'opines de la situació? Tots els meus amics i part dels seus que també són amics meus, diuen que tinc raó i que ho va fer malament. De debò que he intentat donar-li un punt de raò però encara no trobo de quina manera pot estar justificat tot el que ha fet. Necesito opinió d'algú més objectiu i si potser hauria d'haver actuat d'un altre manera. Moltes gràcies!!!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Anem per parts.
Primer de tot, ell és lliure d’anar amb qui vulgui (encara que sigui gent que a tu no t’agrada). És més, ja et va confessar que va amb ells perquè es sent sol, així que és la seva decisió i és vàlida. T’han fet mal a tu i no a ell, no sou la mateixa persona. El dia que li facin mal a ell ja deixarà d’anar-hi (o no). És com si ell et demanés que no fossis amiga de la seva ex, tu tens els amics que vols no? Doncs ell igual.
Segon, tots tenim expectatives sobre una bona amistat, i totes les maneres de fer i de pensar són diferents. Per això molts cops tenim conflictes amb l’altre gent, perquè actuen d’una manera molt diferent a com ho faríem nosaltres o com nosaltres pensem que és correcte.
Ara bé, si se’n riu de les teves emocions i et menysprea, això si que no es pot permetre i cal posar límits.
Si en continueu parlant i no es soluciona potser vol dir que els vostres camins es separen. Si no confies en ell costarà tornar a confiar a no ser que us demaneu disculpes mútuament i solucioneu les coses.
Pensa si vols a una persona com ell a la teva vida, si és que si, lluita per la vostra amistat, però si és que no, tocarà fer un pas al costat i continuar amb la teva vida.
Espero haver-te ajudat. No has actuat malament, has actuat tant bé com sabies, i ell també.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas