No sé com dir-li
Holaa, primer de tot gràcies per tot l que feuu, em serveix moltíssim. Bé fa temps (des de sisè) que vaig parlar amb la meva mare d’anar a un psicòleg ja que ella també va, m’agradaria poder dir-li que vull anar a un psicòleg però no sé com dir-li, no la vull preocupar i no vull que sàpiga el que em passa, osgui, que si en el cas de que vagi, no vull que el psicòleg li digui res de el que em passa per el cap. Em podríeu dir com ho faríeu vosaltres??? Gràciessss <3
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Que bé que hagis pres aquesta decisió, segur que serà molt positiu per a tu!
Si la teva mare ja va al psicòleg ja sap una mica de que va el tema, i que no és res dolent anar al psicòleg, al contrari, t’ajuda molt a afrontar els problemes i el malestar emocional.
Si vols pots començar per dir-li que t’estàs plantejant anar al psicòleg perquè et sents desmotivada o necessites una petita empenta (no cal que siguis concreta, simplement li dius que existeix algun malestar i que vols gestionar-ho millor).
D’altra banda, en el meu cas, jo treballo amb molts adolescents i sempre pactem què li diré als pares i què no. Si hi ha algun cas molt perillós (per exemple risc de suïcidi) si que estic obligada a dir-ho als pares de l’adolescent, però en termes generals, els psicòlegs acostumem a pactar amb el pacient què diem als pares i quan ho diem. Sigues molt clara amb tot això quan comencis amb el psicòleg, demana-li com treballa ell/a en relació a la comunicació amb els teus pares.
La finalitat d’anar a teràpia també és tenir una bona comunicació amb la família així que si comences el procés terapèutic segurament els hi acabaràs explicant més coses als teus pares.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas