Crec que mai he tingut un orgasme
Crec que mai he tingut un orgasme. Quan tinc realcions sexuals amb la meva parella, ho gaudeixo molt pero crec que mai he arribat a l’orgasme perquè la descripció que la gent dona de l’orgasme, no mi sento gaire identificada. No sé si és normal.
Laura Centellas

Hola,
Moltes persones no han arribat mai a l’orgasme i de moltes altres hi han arribat quan eren ben grans. És més comú en dones, ja que l’educació sexual que hem rebut ha sigut de reprimir-nos i veure el desig sexual com una cosa dolenta i que no ens pertoca.
Per tant, pot ser comú que moltes dones tinguin dificultats per arribar a l’orgasme o gaudir plenament de les seves relacions sexuals.
El que et diríem és que intentis explorar-te tu sola, observa el teu cos, toca’l de diferents formes i deixa’t sentir corporalment, sense judicis. Per fer-ho pots posar-te un mirall entre les cames i identificar les diferents parts de la teva vulva i tancar els ulls i sentir com són les diferents sensacions si et toques tu mateixa o amb altres objectes. És important que estiguis en un espai íntim, on et sentis còmode per experimentar sense interrupcions. Coneix-te i després intenta replicar tot allò que has après i que t’agrada en el moment que comparteixis pràctiques sexuals amb altres persones.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas