Himen septat
Holi tinc el himen septat, fa un any ja m'ho veu aclara. He vist que es pot treure fent el coit, amb l'inserció d'un tampon (em poso tampons i no se'm trenca) o amb una intervenció quirúrjica. El cas esque jo no vull anar a fer-ho i tenir por de que tingui allo allà al mig, i m'ho vull treure. Creus que amb unes tissores m'ho puc trencar?? Crec que faria un mal horroros pero m'ho vull treuree sense anar al ginecoleg.
Laura Centellas

Hola,
L’himen és una membrana de pell elàstica, fràgil i prima, que normalment rodeja, però no cobreix, l’orifici vaginal. D’aquesta forma en el moment de la menstruació, la sang pot descendir pel conducte vaginal fins a l’orifici i no queda atrapada sense poder sortir. Per tant, hi ha algunes persones que no se’ls hi trenca mai, perquè l’himen no tapa l’orifici i es pot fer tot amb normalitat (anar al ginecòleg, posar-se tampons, tenir relacions sexuals amb penetració…) i inclús es pot anar desgastant amb el temps sense adonar-nos-en.
No saps com és el teu himen i és important que de forma natural vagi fent el seu procés i si s’ha de trencar algun dia que es trenqui (no té per què fer dolor).
Anar al ginecòleg no significa que se t'hagi de trencar l’himen i t’hagi de sortir sang. Si sents dolor pel motiu que sigui l’únic que has de fer és dir-li al ginecòleg/a i com a professional tindrà cura i pararà o ho farà amb més tacte.
Intentar trencar-ho de forma brusca mai és una bona opció. El cos és savi i sap què fer i com fer-ho en cada moment.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas