Incomoditat sexual i gestió emocional
Hola! La consulta és llarga i mil gràcies per adelantat si em podeu ajudar. Fa anys vaig patir una violació i abusos sexuals reiterats per una parella fet que vaig tractar a teràpia però segueixo sense poder tenir relacions sexuals ja que em fa sentir molt insegur de mi mateix, por per si acabo bloquejat i sento dolor fisic al mantenir-las encara que no tinc cap problema físic. Tinc desig sexual però a l'hora de mantenir relacions sexuals amb una altra persona fa que se'n vagi el meu desig i això acaba afectant a la manera en la que visc la meva sexualitat.
Moltes gràcies per llegir-me!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Pel que expliques, si continues tenint aquests símptomes que t’impedeixen gaudir plenament de la teva sexualitat, seria important que continuessis fent un procés terapèutic. Poder si ja l’has fet amb un terapeuta i no has acabat d’arribar allà on tu voldries, podries provar d’anar amb un altre.
És important que busquis psicòlogues especialitzades en abús sexual i que treballin corporalment, ja que el cos guarda molta informació que no som conscients. I a vegades mentalment ens fa la sensació que ja estem preparats i, en canvi, el cos reacciona diferent, perquè encara no ho està.
Has viscut una situació molt dolorosa físicament i emocionalment, dona’t temps per escoltar-te, respectar-te i estimar-te i busca professionals que et puguin acompanyar amb cura i dedicació.
A Barcelona hi ha una fundació coneguda sobre abús sexual infantil que treballen molt bé i ofereixen diferents serveis molt interessants. No sabem si tracten abús sexual sense que sigui en la infància, però de totes formes segurament et poden assessorar i oferir-te altres centres, psicòlegs o serveis:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas