Les amigues m'ignoren
Hola, tinc una amiga que ha sigut molt amiga meva des de petita però ara ja no ho és tant, tampoc anem a la mateixa classe. Només ens veiem a l'ora del pati i quasi mai em dirigeix la paraula. Al pati vaig amb ella i una altra amiga que s'ha fet molt amiga de la meva amiga de tota la vida i que a més van a la mateixa classe. No sé que fer, a vegades quan elles parlen jo les escolto, i de tant en tant dic alguna cosa sobre la seva conversa. No sé si oblidar-me d'aquestes amigues i anar amb unes altres al pati, o seguir així tot el curs que es un pal. No se si em podries donar algun consell sobre que fer. Gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És molt normal canviar d’amistats durant la infància, l’adolescència i fins i tot a la vida adulta.
Moltes vegades tenim amistats “de tota la vida” que com nosaltres, van creixent i agafant un camí o un tipus de personalitat que potser ja no encaixa tant amb nosaltres.
Si et sents desplaçada amb les teves amigues tens moltes opcions, però presentarem les 3 principals:
1.        Quedar-te igual que ara durant tot el curs (que com tu has dit, és un pal).
2.        Explica’ls-hi com et sents i preguntar què en pensen elles (aquí hi ha la possibilitat que la seva resposta no t’agradi, però almenys estareu parlant les coses d’una manera clara i sincera, o qui sap, potser et sorprenen i volen millorar la relació entre vosaltres).
3.        Anar-te allunyant i descobrir noves amistats en les que et sentis més inclosa i part del grup.
Com ja he dit, hi ha moltes més opcions que aquestes però potser aquestes són les que primer ens venen al cap, tu decideixes que vols per la teva vida i com la vols viure.
Molts ànims i una abraçada, prenguis la decisió que prenguis, totes estan bé i totes es poden modificar un cop preses.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas