La meva parella...
Hola Adolescents.cat!
Fa 2 anys que tinc parella, i ell és 13 anys més gran que jo.
Ens vam conèixer de festa quan jo tenia 20 anys i ell 33, i ell és la meva primera relació de parella.
Fa un temps que tinc molta curiositat per la seva vida passada, i sobretot per les anteriors relacions que ha tingut, tant relacions de parella com relacions sexuals esporàdiques… Em sento molt confosa i malament amb mi mateixa perquè si fos per mi, m’agradaria saber any a any amb qui va estar i com va ser aquella relació,
les poques vegades que m’atreveixo a preguntar-li sobre el tema, la majoria de vegades em parla de la mateixa ex parella, que és amb la que va estar més temps, però el sento incòmode i fins i tot un dia em va dir que el passat era passat, i jo li vaig respondre que ja ho savia, però que el seu passat també era part d’ell i que per això m’interessava.
Sento que què sigui 13 anys més gran a vegades em fa pensar en que ell ha tingut moltes més experiències i parelles abans d'estar amb mi, que és obvi perquè és més gran, i això ho entenc i ho tinc clar, però i que per mi ell és el primer noi amb el que estic tinguent una relació de parella.
Sento que ell està molt enamorat de mi, i m’estima molt, i entenc que les persones podem tenir diferents parelles al llarg de la nostra vida, però em fa sentir malament el fet de sentir que a mi em marcarà molt la nostra relació per al fet de ser la primera, i que per ell, hauré sigut una novia més de totes les que ha tingut.
A vegades em diu que vol estar amb mi per sempre, i no m’agrada gaire que m’ho digui, perquè segur que a les seves ex parelles també els hi deia, i ja no està amb cap d’elles.
Jo estic molt bé amb ell, tot i que el fet de que sigui 13 anys més gran a vegades em fa vergonya, pel que puguin pensar les altres persones… Sento que no estem fent res dolent, però a vegades em fa sentir malament aquesta diferència d’edat, aquest tema li vaig comentar a la meva parella, perquè va haver-hi un moment on em va agobiar molt la situació, però realment és una cosa en que tampoc hi podem fer res, ell té l’edat que té i jo tinc l’edat que tinc.
Pel que he vist a les seves xarxes socials, la seva ex parella tenia 9 anys menys que ell, i ell també un cop em va explicar que va estar quedant amb una noia que tenia 12 anys menys que ell, i això a vegades em fa sentir malament, perquè em fa pensar que a la meva parella li agraden només “les nenes?” i encara em fa sentir més malament el tema de l’edat…
No sé si li hauria de dir com em sento, perquè l’últim cop ja em va deixar entendre que no li agradava parlar de les seves relacions passades, i la veritat és que em fa molta vergonya sentir tanta curiositat i arribar al punt de posar-me “a investigar” les seves xarxes socials per a veure si puc veure a alguna de les seves ex.
Però es que fins i tot penso que m’explicava més coses de les seves anteriors relacions al principi de conèixe’ns, i quan encara ens estàvem conèixent i no èrem parella, que ara, i no entenc el perquè…
Sento que mai tampoc parlem obertament del que sentim i pensem, ell mai ho fa i a mi m’agradaria però em fa molta vergonya i em fa cosa la seva reacció i el que pugui pensar ell,
les poques vegades que jo ho he fet a sigut quan he explotat i he acabat plorant dient-li tot el que sentia per dintre o fins i tot on vaig estar 3 dies on vaig decidir deixar la relació per no saber exactament el que sentia i com fer-li arribar, i acabant dient-li tot escrit per al whatsapp.
A vegades sento que m’aniria bé anar al psicòleg, perquè sento que tot això que sento, tot està dins meu i són inseguretats i paranoies meves…
Un altre tema que també m’angoixa, és perquè alguna de les vegades que hem parlat del passat, ell sempre m’ha donat a entendre que durant els seus 20 era molt de sortir de festa i beure alcohol, i jo també vaig tenir una època així però actualment no surto de festa i encara menys m’agrada veure alcohol, i a vegades quan vaig amb ell i els seus amics, que a part de que tots tenen entre 30 i 40 anys i em sento super fora de lloc, tots són de beure, i sento que com jo no bec alcohol, la meva parella quan està amb mi es talla molt en aquest sentit, i em fa sentir malament, perquè jo no vull beure alcohol però tampoc vull que faci veure que no li ve de gust una cervesa o cubata més per estar jo davant…
No sé com deixar de sentir tot això negatiu que sento, perquè també penso que la meva parella és molt bona persona i em cuida molt i no és culpa seva, però realment són temes que m’afecten i no sé com fer perquè no em facin sentir així…
Moltes gràcies per llegir-me!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
El problema en relacions de parella amb tanta diferència d’edat és que a vegades s'estableixen uns rols de poder de manera inconscient. Així el que és mes gran normalment domina al més petit (i potser ni se’n adona de que és així).
L’altre problema molt típic d’aquests tipus de parella és que us trobeu en èpoques diferents de la vida, els 20 són una etapa molt diferent a la dels 30, i així successivament.
Tot i això, pel que veig en tot el que m’has escrit, hi ha un tema de falta d’autoestima o de confiança important, i també una certa por a comunicar-te amb la teva parella.
En una parella la comunicació sincera és imprescindible, així que t’animo a comunicar-te més, sense por a que et deixi, ja que no pots estar tota la vida així, sens expressar-te, i si ell no es vol expressar potser és que no està acostumat a fer-ho, però poc a poc s’ha d’anar fent per poder tenir una relació sana i sincera.
Espero haver-te ajudat i tant de bo puguis superar aquesta situació, una abraçada.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas