dubtes
Hola, des de fa unes setmanes estic començant a tenir relacions amb el que ha sigut un amic de tota la vida. Els dos hem parlat i hem deixat les coses clares establint-nos com "folla amics" i és genial, però la cosa és que a mi em costa molt tenir iniciativa a l'hora de tenir sexe i encara que ho passe bé una vegada ha passat el moment de vergonya (a l'estona d'estar parlant i contant-nos coses vull dir) m'agradaria tenir més iniciativa. Però no sé si és pel fet que el conec de sempre i no m'arribe a creure del tot el fet que siguem amics amb drets. Siga com siga m'agradaria ser una mica més llançada i perdre la vergonya perquè no vull que pense que soc una estreta (no és per això, sinó perquè em fa molta vergonya o que em rebutge) i en part m'agradaria continuar el que tenim. Gràcies ;)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És important, tal com fas, que identifiquis què et porta a tenir vergonya. I sobretot que si vols fer un canvi sigui perquè el vols fer tu, no perquè creus que és el que espera ell de tu.
Expliques que el que fa que no tinguis la iniciativa, poder és el fet que sentis que et poden rebutjar. Si és així, no sabràs mai si la persona et rebutjarà o no fins que no ho provis. I en cas contrari, si mai proves de tenir la iniciativa, sempre et quedaràs amb el dubte de què passaria si la tinguessis.
Pregunta’t: i si et rebutgés què passaria? Segons com, el que passaria no és tan greu com el que et pots arribar a imaginar. Tot és provar-ho.
Pel que expliques, en aquest cas, amb el teu amic ja n’heu parlat i heu arribat a l’acord que podeu mantenir relacions sexuals. Per tant, les possibilitats que et rebutgi disminueixen.
I al final el més important si us sentiu incòmodes o necessiteu alguna cosa diferent, la millor opció sempre és la comunicació.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas