Pèl púbic
Bona tarda, sóc una persona molt peluda. Em va començar a creixer el pèl corporal als 8 anys i sempre he estat acomplexada. Quan em depilo les aixelles amb cuxilla o cera se’m enquisten molt i si no els trec amb unes pinces i em faig farida, augmenten i es queden allà.
També estic molt preocupada perquè tinc una gran quantitat de pèl púbic i em fa vergonya dutxar-me amb gent amb la qual no tinc confiança. Veig que tothom del meu voltant tenen molt poc pèl i per això em sento diferent.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola maca! Primer de tot, gràcies per explicar-nos el que et preocupa. Has dit que has sigut sempre una persona amb molt de pèl en determinades zones del cos (per exemple en la zona púbica) i que és quelcom que sempre t’ha acomplexat, que et depiles, però sempre acabes havent-hi de fer ferida perquè se’t enquisten. Primer el que vull que sàpigues és que encara que no sigui sempre del nostre gust, tenir pèl en determinades zones és completament normal i té vàries funcions com poden ser protegir-nos, però entenc que tenir-ne a vegades et pugui fer vergonya, ja que, sobretot les noies, hem rebut molta pressió estètica sobre el tema de la depilació i no tenir pèl. El que et recomanaria és que si et vols continuar depilant certes zones com l’aixella, consultis amb un especialista com un dermatòleg o un expert en depilació perquè t’aconsellin quina és la millor manera de fer-ho sense causar-te danys a la pell, al mateix amb el pèl púbic si decideixes depilar-te’l. També si decideixes no fer-ho, no pots per la raó que sigui, vull que sàpigues que també estar bé, que al final tenir pèl tampoc és dolent ni et fa menys atractiva i no has de tenir gens de vergonya, perquè al final és una cosa normal que passi i segurament no ets l’única que tingui molt de pèl en aquesta zona.
Tanmateix, si ho tornes a necessitar parlar amb nosaltres sobre temes així, no dubtis a seguir-nos i contactar a través del nostre IG: @imaacabemambelstca o al correu consulta@acab.org. Estarem encantats d’ajudar-te!
Una forta abraçada!
La Laura Centellas