GINECÒLEG I ITS
hola bones, tinc un parell de preguntes sobre el ginecòleg i les its.
fa poc vaig sortir d’una relació d’1 any i ara estic quedant amb un altre noi. amb els dos he tingut relacions (només amb preservatiu quan hi havia penetració) i mai he anat al ginecòleg. tinc 17 anys i no se ni a quin ginecòleg anar ni com fer-ho. els meus pares sabràn que hi vaig però no vull que estiguin presents, llavors no se com fer-ho sense haver d’anar al metge normal.
mai m’he fet cap prova d’enfermetats ni res, perquè els meus pares tampoc ho saben i dilsi no em ve de gust. anant al ginecòleg sola m’ho podrien fer? o els meus pares ho haurien de saber? i es pot fer al ginecòleg o cal anar al “metge”??
no tinc ni cap sintoma ni cap sospita de res, es senzillament per assegurar-me de que no tinc res. (la meva parella d’abans mai havia estat amb cap noia però la d’ara si (encara que penetració no), i per això m’agradaria fer-me les proves per si de cas) però tampoc se ni quin tipus de proves son, ni com es fan ni si es poden fer totes a la vegada.
merci per la vostra ajuda
Laura Centellas

Hola,
gràcies a tu!
Pel que fa al ginecòleg, si vols anar a un de privat pagant, has de buscar el que creguis que et pot anar millor a tu. Per fer-ho, pots demanar referències a les persones de confiança del teu voltant a veure si saben algú o buscar-ho per internet. Igual que ho faries si haguessis d’anar a un fisioterapeuta, per exemple.
En principi si vas a un ginecòleg, t’hauria de fer les proves de les ITS i de forma confidencial. Tot i això, assegura-te'n abans d’anar-hi fent una trucada. En el teu CAP també fan les proves d’ITS de forma confidencial i gratuïta, per si finalment decidissis acudir al teu metge de capçalera.
T’adjuntem un enllaç del Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS) on explica tota la informació de les ITS, què són, quines hi ha, com es fa la prova de detecció… I a més, tenen el centre a Barcelona i també fan les proves de detecció gratuïtament i de forma totalment confidencial, per si t’animessis a anar a Barcelona.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas