Urgent siusplau!!
El dia 8, començaré el 2n trimestre en un nou institut, ja que a l’altre no només em feien bulling si no q també vaig acabar amb una agressió física. Ns com començar al nou institut i també tinc molta por de que algú del nou conegui a algú del vell i li expliqui tot. A més a més estic molt nerviós, em podríeu donar alguns consells de com hauria de començar siusplau? Mil gràcies!!
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns.
El que ens expliques és una situació molt dolorosa i des d’aquí t’enviem molt d’amor, ni tu ni ningú es mereix que li facin bullying.
Moltes vegades el sistema és injust i són les víctimes les que han de canviar d’escola i no els agressors, així que tocarà adaptar-se tant bé com es pugui al nou institut.
Primer de tot, prova de fer servir estratègies socials com per exemple somriure i ser amable quan algú et ve a preguntar com et dius o vol començar una conversa amb tu. Un cop us heu presentat, demana-li també com es diu, si fa algun esport, quines aficions té, etc.
Segon, sempre és més fàcil fer amics i començar una conversa amb una o dues persones que amb un grup nombrós, així que si veus algú que està sol i que t’agradaria conèixer no dubtis en prendre la iniciativa i presentar-te.
Si algú et pregunta perquè et vas canviar d’institut el més adient seria explicar la veritat, però si de moment encara no ho vols explicar prepara’t alguna veritat a mitges, com per exemple: no m’agradava la gestió de l’altre institut i amb els meus pares vam acabar decidint de fer aquest canvi perquè ens van parlar bé d’aquest centre.
D’altra banda, si algú s’assabenta de que et feien bullying a l’altre institut, no passa re, també pot ser una manera de que els companys entenguin que ho has passat malament i a partir d’aquí et tractin bé.
Per últim i el més important, posa límits des de el principi. Si veus que algú es posa amb tu no dubtis a respondre de manera educada i assertiva, per exemple, si algú es burla pots contestar: per quin motiu te’n rius de mi? Vols fer gràcia als teus companys a costa de riure’t d’una altre persona? Jo això no ho permetré ho sento.
Ves amb la ment oberta i intenta mostrar seguretat en tu mateix, no permetis que ningú et parli malament, i si algú ho fa i no para després d’haver-li dit que això no t’agrada, no dubtis en comentar-ho als professors per posar remei des de l’inici.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas