hola
Hola, aixó ns si es del tot una pregunta, pro sento q li he d'explicar a algú.
Porto bastant de temps q no em sento molt bé amb el meu cos, se que soc grassa , en soc concient. Pero sento q si fos prima o més guapa la gent em faria més cas o em tindria més encompte. No tinc molts amics i mai he tingut cap relació romàntica ni res, i crec q es per el meu cos. Jo entenc que a la gent no li agrado pro igualment em fa sentir malament. Cada cop q menjo em sento malament perquè se q no ho hauria de fer. I per molt q intenti baixar de pes no puc i més impossible. Faig gairebé 10h de esport a la setmana i no crec q menji malament. Pro se q ho faig massa. Vaya textaco. bé , moltes gràcies per el q feu aquí <3
Laura Centellas

Bon dia maca! Moltes gràcies per escriure’ns, confiar en nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que no et sents molt bé amb tu mateixa, estàs insatisfeta amb el teu cos, creus que no ets suficient i penses que la gent et valora de manera tan negativa com ho fas tu. Primer de tot, vull que entenguis que la gent t’estima i et valora per moltes altres coses que no són el físic: el teu caràcter, la teva personalitat, la teva conducta, etc. També ens dius que creus que la gent no et té en compte i que mai no has tingut una relació romàntica, i creus que això és degut al fet que no t’agrada el teu cos ni et sents atractiva. Deixa’m que et digui, que estic convençuda que hi ha molta gent a qui segur que li agrades, i TAMBÉ físicament. Pensa que, en contra del que ens acostumen a dir, no hi ha un “cos perfecte” i que per a gustos, els colors. Així que no pateixis, perquè no hi ha una edat determinada d’inici de les relacions, aquesta depèn de molts factors i a tu encara no t’ha arribat el moment. El que ens preocupa, és que diguis que et sents malament quan menges, i per això creus que no hauries de fer-ho, ja que penses que hauries de baixar de pes. Vull dir-te que si tens uns bons hàbits (tu mateixa dius que no menges malament), és a dir, t’alimentes de manera variada i equilibrada i com dius, tens una vida activa, el teu pes i el teu cos estan perfectes. Alimentar-se és una necessitat però també un plaer, i l’has de gaudir sense remordiments ni culpa. No tots som iguals, així que no tens per què ser prima, i no per ser prima la gent et valorarà de manera més positiva. Has d’intentar canviar la manera com et mires i aprendre a acceptar-te, cuidar-te i estimar-te tal com ets. I cuidar-te vol dir treure’t del cap aquesta idea que has de baixar de pes, ja que més prima, no vol dir més sana, i sobretot, no vol dir més feliç. És normal tenir inseguretats, tots en tenim, i que hi hagi coses que no t’agraden tant de tu, però aquesta percepció no pot generar-te tant de malestar i aquesta imatge que tens tan negativa de tu mateixa, no pot condicionar la teva alimentació o benestar psicològic. Així que et recomano, que igual que ho has fet amb nosaltres, puguis expressar-ho i parlar-ho amb algú del teu entorn, que t’ajudi a tenir una autoimatge més positiva de tu i si creieu que ho necessites, també pots demanar ajuda professional per a construir una autoestima saludable. Escriu-nos sempre que ho necessitis, estarem encantades de poder ajudar-te! I t'animo que ens segueixis al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca on t'ajudarem també a crear una millor autoestima. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas