Perdo la vida i tema mare
Hola, vaig fer 13 anys fa poc i cada nit ploro perquè he deixat de ser una nena, ara he crescut i em semto fatal sabent que mai més tornaré a la infància. Em fa molta pena i sento que estic deixant escapar la vida, que cada cop em queda menys. És una sensació horrible.
Per altra banda, també ploro perquè tinc molta por de perdre la meva mare. Ella està completament sana, però m'agafa l'angoixa quan triga molt a contestar i penso que, si ella mor abans que jo, no moriré però perdré les ganes de viure.
Acabo adormint-me molt tard perquè estic plorant i només dormo unes 6 hores diàries. Crec que necessito molta ajuda emocional per superar aquests dos temes, si més no fins que torni af er anys o fins que la meva mare...
Gràcies per tot🥰
Pd: he posat una comarca que no és però bueno
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Molts de nosaltres passem per un dol quan comencem l’institut, la carrera o el que sigui que ens fa adonar que hem “canviat de nivell” a la vida.
Aquesta sensació de deixar de ser una nena és molt trista i provoca molta nostàlgia, tot i així, deixa’m dir-te que la nena que has set sempre la portaràs a dins i que no dubtis en treure-la per jugar i divertir-te. Sempre formarà part de tu.
Pel que fa a les pors sobre la teva mare, són pors relacionades amb l’estrès que fan que vegis perills on realment no n’hi ha (o hi ha una possibilitat petitíssima de que passi).
El millor que pots fer és parlar amb la teva mare i explicar-li, avia’m si parlant amb ella et pot anar ajudant a superar-ho. Si al cap d’un temps veus que aquesta por no marxa planteja’t anar al psicòleg, no és res greu però si que es pot convertir en un principi d’ansietat, ja que aquests pensaments catastrofistes son propis dels símptomes d’ansietat.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas