Lligar
Hola, us escric perquè nomes me liat 1 o 2 dues vegades i tinc gairebé 23 anys i es algo que em preocupa. Tindria ganes de donar un pas mes amb les noies, però de festa no lligo i les apps tampoc m'han funcionat. A vegades crec que em costa relacionarme amb la gent sobretot quan estic amb grup, sóc dels que menys parla en moltes ocasions. No m'ha sigut facil mai trobarme comode en un grup d'amics/gent/coneguts, ja que quan més persones hi ha, encara em costa més parlar i relacionarme. I si els conec de fa poc, moltes vegades sento que no acabo de encaixar. He anat tinguent poquets amics i conservant alguns que tinc de fa anys. Principalment tots del sexe masculí.
Que podria fer?
Gràcies.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns.
El fet de que ja t’hagis “liat” amb una o dues persones és una bona notícia, ja que, si ja ho has fet anteriorment, vol dir que ho pots tornar a fer sense problema!
Pel que dius, el que et falta és confiança en tu mateix per a poder comunicar-te amb més seguretat quan es tracta de parlar en situacions on hi ha més persones.
Això és un treball diari i en el que es va avançant a poc a poc. Maneres de guanyar autoestima són: realitzar hobbies que t’agraden, fer esport, higiene personal, ordre, cuidar la pròpia imatge, i sobretot treballar els teus pensaments en vers a tu. Ets una persona extraordinària i a tots els hi agradaria saber més de tu, fins que no t’ho creguis no et sentiràs segur d’obrir-te als altres.
Tot i que tots siguem persones extraordinàries en el fons, hi haurà gent a  la que no li agradaràs, i això és vàlid i no passa res. Segur que a tu també hi ha persones que no t’agraden, no?
Per a poder entrenar les habilitats socials la opció més ràpida de fer-ho és posar-ho en pràctica. Força’t a parlar quan hi ha un grup gran de gent, també a començar converses amb desconeguts per practicar aquestes habilitats socials com ser amable, simpàtic i extravertit.
Pel que fa a lligar, les opcions més fàcils i en les que potser et poses menys nerviós són via online (tinder, instagram, etc.), o en alguna festa, ja que no hi ha tanta llum i les persones estan més disposades a parlar i a conèixer gent nova.
No passa res si aquestes opcions no t’han funcionat del tot, continua provant, no desisteixis i tampoc t’obsessionis, tot arribarà.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas