Massa centrat i jo no tant
Hola! Tinc parella des de ja fa dos anys i uns mesos, i al principi quan el vaig coneixer sortia de festa i quedava molt amb els amics i feia moltes coses socials, pero cada cop ha anat allunyant-se més dels amics i ja fa mes d’un any que surt de festa perque no li agrada, nomes es centra en estudiar, anar al gimnas i tenir bons habits amb tot (menjar, us del mobil…). Son coses que jo accpeto i trobo molt be, pero el problema es que a mi si que m’agrada quedar amb els amics i sortir de festa i anar a menjar fora per mes que sigui menjar basura i fer coses saps, i no soc tant de tancar-me en la rutina com ell i aixo molts cops m’ho critica.
No se que fer perque sento que som molt diferents en una cosa qie es molt essencial, i que molts cops ens porta disscussions i esq a mes em fa molta por perdre’l perque me l’estimo moltissim.
Que puc fer per millorar la situacio?
Gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Primer de tot dir-te que per les dues parts, els dos heu d’acceptar l’estil de vida de cadascú.
Ens fem grans i poc a poc els nostres interessos i hàbits van canviant.
Pot ser que ell es trobi en una altre etapa de la seva vida i ara mateix els vostres camins es vegin molt diferents als de fa un any.
La clau és parlar-ne d’una manera assertiva i respectuosa, tant tu has d’acceptar que ell no vol sortir com ell ha de respectar que tu si que vols sortir.
Per més que vulguem, no tenim dret a canviar les nostres parelles. Podem comunicar que no ens agrada tant aquesta nova faceta, però no podem demanar que la canviïn, ja que cadascú té els seus motius per fer el que fa.
Com he dit, el que si que es pot fer es comunicar el que ens agradaria rebre de l’altre, sense esperar a que l’altre ho acabi fent, ja que esta en el seu dret de fer el que li doni la gana.
Si voleu podeu arribar a un acord per estar contents els dos, per exemple, posar un dia a la setmana per anar els dos junts al “gym” i un altre per anar a sopar a fora.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas