Per que?
Hola, moltes gràcies per aquest servei.
Us escric perque estic preocupada per la meva situació. Us explico: fa temps intento possar-me un tampó, ho intentat de moltes formes i en molts moments diferents però de veritat que no m'entra, fins i tot em fa mal. Fins ara no m'havia preocupat massa per això, però ara tinc parella i l'altre dia em va intentar ficar els dits i tot i que estava bastant lubricada no em van entrar i em va fer mal, aixi que vam parar i nl ho hem tornat a intentar. Per tant, si no m'entra ni un tampo ni els dits, no podre practicar penetració.
El que no entenc és que em pugui baixar la regla de forma normal pero no em pugui ficar res.
Que puc fer ?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
No hauria de provocar dolor el fet de posar-se un tampó, ja que la musculatura de la vagina és molt elàstica, però és una situació recurrent, sobretot les primeres vegades. Si no te’l pots introduir, pot ser degut a diversos factors: sequedat, mala posició, tensió de la musculatura…
T’adjuntem una pàgina web on explica diversos motius que ho poden ocasionar i possibles solucions:
La menstruació surt de forma natural, perquè hi ha prou espai en el conducte vaginal perquè surti la sang. No és un conducte tancat, està obert! El que passa que si estem tenses, contraiem la musculatura de forma involuntària i això fa que no puguin introduir-se tampons, dits… I si ho forcem acabi provocant dolor.
Tal com explica a la pàgina web si el dolor és recurrent i no aconsegueixes introduir el tampó pots dirigir-te al CAP o a una fisioterapeuta de sòl pelvià i mentrestant utilitzar altres productes menstruals, com poden ser les calcetes o compreses de tela.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas