Soc de gènere fluït
Hola, jo soc una persona de gènere fluït però ningú ho sap.
He parlat d’això una mica amb la meva parella però no he confirmat res encara.
No em preocupa que ella pugui reaccionar malament ja que ho hem parlat una mica.
Em preocupa que els meus pares, especialment el meu pare pugui reaccionar malament o enfadat.
Al principi jo m’havia definit com a noia lesbiana, però ara em defineixi com a persona de gènere fluït i pansexual.
Fa 6 mesos em vaig tallar el cabell curt (pentinat canonicament més masculí) per primera vegada i fa tres mesos m’el vaig tornar a tallar.
M’agrada portar el cabell curt encara que ni al meu pare ni a la meva àvia els agrada i volen que m’el deixi llarg una altra vegada.
No me’l deixaré llarg en un termini de temps proper.
Alguna vegada jo m’he dibuixat i ho he fet a vegades de firma canonicament més masculina encara que el meu cos sigui de dona. Aquest dibuix el meu pare l’ha vist i no li va agradar. Em va dir que per que ho havia fet i que jo soc una noia i punt.
No soc una noia i punt.
A vegades em vesteixo de forma molt femenina, a vegades molt masculina (amb el que tinc i li agafo al meu germà), a vegades faig barretes i a vegades evito qualsevol etiqueta intentant no semblar res.
El meu pare sempre em pregunta que per que n’intenta assemblar a un noi.
La veritat es que encara que no em molesta (molt), no m’encanta tenir pits de noia independentment de com em veseixi aquell dia. Sempre intenti que es vegin el mes petits possibles i que semblin pectorals de noi.
Se que hi ha una cosa que es el trans tape (o algo així) que serveis per amagar els pits. Realment m’agradaria tenir-ne encara que no se com demanar-ho perquè al meu pare se que no li agradarà. El trans tape es molt mes saludable que fer servir un binder o una cosa així.
Un altre tema es el meu nom. Jo tinc un nom x (femení) amb el qual jo no em sento del tot identificada. He trobat un nom y que encara que es masculí i jo no em defineixo del tot com a home em sento mes identificadi amb el nom y que amb el nom x.
Jo he començat a signar els meus dibuixos amb el nom y però a la gent li he dit que es un pseudònim.
Realment no tinc ni idea de com dir això a la meva familia. La veritat es que m’agradaria que es dirigissin a mi amb pronoms meu tres però no tinc ni idea de com dir-ho.
Algun consell?
Moltes gràcies pel que feu
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Tot i que expliques que ningú sap que t’identifiques amb un gènere fluid, sembla que deixes entreveure com et sents i qui sents que ets, a través de dibuixos, formes de vestir, cabells... I la resposta que reps davant d’això, sobretot per part del teu pare i de la teva àvia, et fa sentir malament, perquè sents que es podrien enfadar i això et preocupa.
És difícil quan sents que les persones que t’importen no accepten qui ets. Des d’aquí et diríem que si tens la necessitat de compartir-els-hi com et sents, ho facis, encara que sigui amb por.
Per fer-ho, pots parlar abans amb persones de confiança, perquè et facin suport i estiguin allà amb tu, si cal, per afrontar la conversa. Un consell que et donaríem és que abans de la conversa pensis com et sents davant d’això i què necessites d’ells, per tal de poder-els-hi comunicar i donar peu a què ells et puguin entendre i sàpiguen què els hi estàs demanant.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas