Aaggghhhh
Bones,
Primer de tot, gràcies per tot el q feu.
La cosa és que en l'últim any el grup d'amigues ha crescut bastant, i hi ha una noia que és que no sé ben bé perquè, però no la suporto. En veritat és molt bona persona, però es que no puc amb ella, literalment. I mira que ho estic intentant... tots es fan molt amb ella, i jo ho intento, per "l'harmonia" del grup faig com si res, i crec que ella no ho ha notat. És com que em veig jo reflectida en ella, però la meva pitjor "jo", ns com dir-ho, la més insegura, la més torpe, la que més nerviosa està, que no té opinió pròpia... la "jo" que en teoria ja he superat, la que tenia 13, 14, 15 anys, està en aquesta noia (que a més es diu igual que jo, cosa que ho fa pitjor per a mi). Llavors a mi em dona molta ansietat (encara que no se'm noti gaire) estar a prop d'ella, i ara que cada cop s'està fent més amb els meus amics ho empitjora. També fa el fet que no pugui prendre decisions ella sola, que em segueixi a tot arreu... Tampoc no ho puc parlar amb les meves amigues amb 100% de confiança perquè es fan amb ella, i no vull semblar una falsa que critica a les esquenes de la gent, pq no soc la típica així...
Sé que fins a finals de 2n de batxi hauré de "conviure" amb ella i aquest estrés, i després (amb sort) no la veuré tan sovint, però és una cosa que crec que haig de treballar i no sé com fer-ho, perquè les ferides que un cop tenia sanades m'estan tornant a obrir. Cada cop estic més irritada quan estic amb ella, fins i tot el soroll que fa quan respira super fort em molesta, i em fa por que algun dia exploti, li digui tot a la cara (que no sé quins arguments diria per estar enfadada, perquè en veritat no en tinc) i després em senti fatal pq ella no té la culpa.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Et felicito per aquesta auto reflexió que has fet! Gràcies per compartir-ho perquè molta gent es pot sentir identificada.
El que expliques demostra que tens un bon autoconeixement de tu mateixa i això és molt positiu!
En moltes ocasions, quan ens trobem amb alguna cosa que s’assembla als nostres fantasmes del passat pot ser que hi tornem a pensar o n’estem pendents, i com tu bé has dit, pot ser que es torni a obrir una mica la ferida.
No ets mala persona per pensar això, tu mateixa ho reconeixes, no és que ho facis expressament, simplement t’incomoda la seva presencia perquè et fa recordar coses que no t’agraden del teu passat.
Seria interessant que et plantegis apartar-te una mica d’ella. Potser no cal que deixis de ser la seva amiga ni que l’ignoris, però per exemple, quan esteu en un grup d’amics gran intenta assentar-te i tenir converses amb aquelles persones que t’aporten més coses positives, d’aquesta manera potser aconseguiràs distanciar-te una mica d’ella de forma natural i baixar l’ansietat de la que parles.
Ja no queda tant per acabar el curs, però et pots plantejar aquest últim mig any com un repte per continuar superant tot allò que t’incomoda. A la vida et trobaràs a persones i situacions que et faran recordar tot allò que no vols recordar, per tant, com més superades i curades tinguis les teves ferides millor.
Un exercici que pots fer és una llista de totes les coses positives que creus que tens, i un altre llista de coses a millorar.
Fixa’t que he dit coses a millorar, no coses dolentes.
Com aquesta noia, tots tenim coses a millorar, ningú és perfecte, ningú!
Com més dura siguis amb els altres (aquesta noia per exemple), més dura seràs amb tu mateixa, així que treballar la compassió pot ser un bon objectiu per aquest 2025!
Espero haver-te ajudat, segueix amb aquestes ganes de millorar cada dia 
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas