Ajuda
Hola, ja fa uns 8 mesos que em veig la panxa com no vull i faig exercici per a reduir-ho. Des del setembre més o menys, que m'havia relaxat molt, només anava als entrenos i ja està, no feia exercici a casa. Però fa cosa d'un mes i mig/2 que em torna a passar i faig exercici a casa a part dels entrenos 4 dies la setmana, però és que com menys vull deixar de menjar o menjar menys, més menjo, no sé perquè. I aquest fet em fa fer més exercici a casa del que ja m'he programat (30 flexions al matí i 30 abdominals a la nit, que tampoc és tant, però algo fa) per fer cada dia des de fa dues setmanes (i ho estic complint, i si algun dia se'm oblida, el següent ho duplico i ja està.
Moltes gràcies per tot
Laura Centellas

Bon dia maca! Gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que t’està passant. Ens comentes que des de fa uns mesos que no et sents a gust amb la teva panxa. Expliques que et disgusta com tens l’abdomen i això fa que condicionis la teva activitat física, però havies aconseguit relaxar-te. Però darrerament, cada cop t’angoixa i estàs més preocupada per aquest malestar, que et genera malestar i realitzes més exercici per tal d’intentar reduir la teva panxa. Per aquest motiu també, ens comentes que intentes disminuir la ingesta d’aliments, i com és normal, si no alimentes de manera adequada el teu cos, i li ofereixes tots els nutrients que necessita, ja que tens menys gana i et sembla que menges més. És importantíssim mantenir una dieta sana i equilibrada, però sobretot, suficient, independent de com sigui el teu cos i la teva panxa. Pensa, que si tens un estil de vida saludable, el teu pes i el teu cos són perfectes tal com són, i no has de voler canviar-lo o modificar-lo, ja que podries podar en risc la teva salut. No et deixis influenciar per la societat, i el bombardeig constant que rebem amb imatges de “cossos perfectes” amb el “vientre plano”, són imatges poc realistes, que no mostren la realitat ni la diversitat corporal existent ni la riquesa entre les diferents corporalitats, que totes són boniques i atractives. Està molt bé que mantinguis un estil de vida actiu, però l’activitat física no ha d’anar condicionada a la consecució d’un pes o cos determinat. Cuidar el teu cos, acceptar-lo, valorar-lo per tot allò que et permet fer, i no fixar-te o comparar-te amb els altres cossos. El teu cos és únic i és important que l’estimis i el cuidis, i cuidar-lo, també vol dir escoltar-lo, menjar sense por si tens gana i gaudir del descans si ho necessites. Per tot això, si creus que aquest malestar va a més, que encara condiciones l’alimentació o la pràctica d’esport, a la teva insatisfacció amb el cos, et recomano que puguis parlar-ho amb algú i si cal, que puguis rebre ajuda perquè aquest malestar no vagi a més. Et recordo, que si ho necessites i vols parlar-ho amb nosaltres, sempre ens pots contactar a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia, al telèfon és 93 454 91 09 o mitjançant un correu a consulta@acab.org. També t’animo que segueixis el nostre perfil d'Instagram: @imaacabemambelstca. Una abraçada molt gran i que tinguis molt bon Nadal!
La Laura Centellas