Malament pero sense motius
Hola! Primer de tot moltes gràcies per la feina que feu! Us explico, aquest any e començat la uni, i m’encanta, mhe mudat a barcelona i la vida alla, les amigues i tot m’encanta, estic be amb la familia, amb els amics de tota la vida estic bé pero tot i que tot va bé, no estic bé no se com explicar-me, em sento trista i sense força i malament. No se si es per falta d’autostima, si es per que no tinc parella o que però lhi dono mootes voltes i no se que fer per sortir d’aqui.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Tots tenim èpoques més bones i altres èpoques que no ho són tant.
Pel que dius, la teva vida t’agrada i estàs contenta amb el que fas i la gent que t’envolta, tot i així tens un sentiment de tristesa i et sents cansada.
Has esmentat que pot ser cosa de l’autoestima o també del fet de no tenir parella, si aquests dos temes són els primers que se’t han passat pel cap deu ser que tenen alguna cosa a veure.
Intenta escriure allò que sents quan estàs trista, quins són els pensaments que apareixen i els moments en els quals et sents així.
Detecta si ets capaç de passar-ho bé en moments concrets i si gaudeixes de les activitats que fas.
És molt diferent sentir-se trista tota l’estona que sentir-se trista només en alguns moments del dia.
El més important és auto observar-te per poder detectar d’on ve aquesta apatia i en quins moments apareix.
A partir d’aquí tocarà treballar en aquells aspectes que et preocupen.
Per exemple, si el que et posa trista és no tenir parella, serà interessant que revisis quines creences limitants tens respecte aquest tema, et pot anar molt bé llegir llibres d’autoajuda sobre relacions sentimentals per començar a canviar aquests esquemes mentals que t’estan fent mal.
Per altra banda, mentre no trobes els motius d’aquesta tristesa intenta mantenir uns bons hàbits, per exemple l’esport ajuda molt a produir l’hormona de la felicitat, d’aquesta manera el cos ajudarà a la teva ment a sentir-se millor to ti no saber el perquè d’aquesta tristesa.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas