Sensació de rebuig
Hola!
Des de fa uns mesos, concretament des del juny/juliol, que no em sento gens còmoda amb el meu cos, tinc massa panxa pel meu gust i la majoria de gent que conec té el ventre pla. Crec que m' he engreixat aquest estiu, ja que no recordo tenir aquesta sensació de rebuig abans. És a dir, jo fa un any em sentia còmoda amb el meu cos.
Intento fer exercici cada dia però al final se m'oblida, tampoc faig cap esport ja que solc passar les tardes estudiat o amb els amics. Em sento fatal perquè no sóc constant amb l'exercici físic però se m'oblida quan em poso a menjar. Així mai m'aprimare però sóc incapaç de fer-ho d'un altra manera...
No vull preocupar a la meva família perquè es pensen que tinc anorèxia quan se m'escapa algun comentari despectiu cap al meu cos, i cada vegada que això passa em diuen que tinc un cos espectacular o coses així i encara em sento pitjor. És impossible que ho pensin de veritat, quan em diuen aquestes coses és com si mentissin per fer me sentir millor.
No sé que fer, a veure si em podeu ajudar.
Moltes gràcies per la feina que feu!
Laura Centellas

Hola maca! Gràcies per explicar-nos el que et preocupa. Dius que fa uns mesos que no et sents bé amb el teu cos, creus que t’has engreixat i això no et fa sentir bé, que intentes fer exercici cada dia, però a vegades se’t oblida i això et preocupa, perquè penses que així no t’aprimaràs i això et preocupa. A part, sents que quan la teva família et sent parlar així del teu cos, pensa que pots tenir algun problema i intenten “evitar-ho” parlant favorablement del teu cos, el que encara et crea més inseguretat perquè et penses que no pot ser veritat.
Primer de tot, el més important, encara que el nostre canvi corporal ens pugui crear malestar, el que més importa és que no sigui degut algun problema tant sigui físic com mental ni que això ho provoqui, és a dir, que estiguis sana tan físicament com mentalment. Pot ser que t’hagis engreixat durant l'estiu, però això ens pot passar a tots i pot ser degut a un canvi d’hàbits durant l’estiu o perquè, simplement durant l’estiu el teu cos ha canviat i no passa res, però reitero que el que importa és que estiguis sana! Entenc que comparar-te amb les coses d’altres persones et provoqui malestar i per això s’ha de mirar de no fer-ho, perquè les coses amb ventre 100% pla són una minoria i tenir panxa és natural.
Respecte l'exercici, es pot fer de moltíssimes maneres, només que aprofitis les estones de descans de l’estudi per anar a caminar i donar un volt (i així també desconnectes del estudi) o aprofitar amb els amics a caminar una estona, ja estàs fent exercici físic, que és fonamental per tenir una bona salut i no només per tenir un canvi físic, que ha de ser perquè tu vols i no per pressió externa. Menja i fes exercici de manera equilibrada, no obsessivament ni et martiritzis amb això.
Sobre la teva família, pot ser que ho faci per animar-te, però també perquè considerin que el teu cos és meravellos de veritat! Perquè de gustos, colors! Però si és alguna cosa que et fa sentir malament que t’ho diguin, digue’l s’hi sense por i expressa com et poden ajudar d’un altra manera. I sobretot, és important que et parlis de la mateixa manera a la qual li parlaries a una altra persona, no dient coses despectives cap a tu. És important tenir-nos cura mentalment també!
En tot cas, si necessites parlar-ne més, sempre ens pots contactar a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Oferim un servei gratuït on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem sense jutjar-te.  El telèfon és 93 454 91 09 o mitjançant el correu consulta@acab.org. També t’animo que ens segueixis en el nostre IG: @imaacabemambelstca.
Una forta abraçada!
La Laura Centellas