TCA i sobrepensar
Estic diagnosticada d’anorèxia nerviosa desde fa 2 anys. He recuperat el pes però els pensaments de culpa després de menjar, el control i el sobrepensar (què menjaré en el seguent àpat) hi segeueixen essent i molestant. Em passo tot el dia prnsant en menjar, passant per davant de fleques, anant al super… i no sé com deixar de pensar en toot aquest món i fer-ho sense mediació.
Laura Centellas

Hola maca! Gràcies per contactar i compartir amb nosaltres les teves inquietuds. Pensa que amb el diagnòstic, segurament van venir una serie de professionals que t’estan en el teu procés de recuperació i que t’han dit, que és normal aquests sentiments de culpa i tenir un munt de pensament sobre el tema.
Sé que els pensaments són molestos pero com menys els controlis, menys sentiràs que t’invadeixen i et molesten. Et posaré un exemple : si jo et dic que no pensis en un ós rosa, segurament no puguis deixar de pensar en el ós rosa. Confia en el procés, encara que pugui ser dur i a vegades lent! sinó contar amb l’ajuda d’un psicòleg per treballar-los et pot anar molt bé! També pot contactar amb nosaltres a través del telefón 93 454 91 09 (Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia; ACAB) i seguir-nos al nostre perfil d’Instagram @imaacabemambelstca, on t’ajudarem encantats. Una abraçada!
La Laura Centellas