He de anar al ginecoleg?
He mantingut relacions sexuals, ja fa com 5 mesos, però els meus pares no saben res, i de moment no tinc intenció de dirlis, concec molta gent com jo i això no hem preocupa gaire, però lo del ginecoleg… Si que és veritat que hem surt molt per les xarxes que després de la teva primera relacio sexual has de anar-hi. Que pasa sino? De dabó es urgent que vagi?
Laura Centellas

Hola,
Recomanen anar el CAP a fer una revisió en el moment que comences a tenir relacions sexuals per veure que tot estigui bé. Si no hi vas, en principi no passa res greu, però sí que a la llarga és convenient que hi vagis anant (recomanen un cop a l’any) per fer-te revisions i les proves de detecció de les ITS.
Són recomanacions i indicacions, si tens una bona higiene, utilitzes mètodes de barrera, i et cuides en aquest sentit hi haurà menys probabilitats de tenir alguna infecció o algun problema. Però, mai estar de més fer-se alguna revisió i les proves d’ITS per la salut d’un mateix i per la salut dels altres, ja que quan comences a tenir relacions sexuals hi ha la possibilitat de contagi.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas