Confusió entre l'amistat i l'amor: què fer quan els sentiments es compliquen?
Holaa, jo tinc una consulta, com que no se quina introducció fer vaig directe al meu cas. Jo hem parlava amb un noi de la meva classe per tenir algo, és a dir perqué en un futur fóssim nòvios, i ell es veu que és parlava per acabar amb la mateixa finalitat també amb una altra noia. El cas es que un dels seus millors amics és un dels meus i jo li preguntava a ell si es parlava amb l'altre nena. Jo hem vaig deixar de parlar amb el nen però amb el seu millor amic cada cop parlàvem més i més, durant tot l'estiu, a mi hem va començar a agradar i jo crec que a ell també, perquè ens posàvem cors i érem molt carinyosos l'un amb l'altre, a la vida real, és a dir en persona ens fèiem abraçades i ens miràvem molt. El cas es que no se que fer, perquè a mi hem segueix agradant una mica i jo crec que a ell també, peró no ens ho diem per no arruinar l'amistat que tenim. Ara marxarem els dos amb amics de colónies i m'encantaria que passes algo entre nosaltres i a la vegada tinc por de que passi algo perqué ara amb el nen amb que hem parlava al principi som amics i no vull que deixin de ser amics per mi perqué ja m'han dit que li segueixo agradant una mica.
Et demano ajuda perquè no se que fer. Que faries tu en aquest cas?
moltes gracies per escoltar el meu drama<<33
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Cadascú en aquesta situació actuarà de manera diferent i totes són vàlides, no es tracta de què faria jo sinó de què vols fer tu.
Posem-nos en situació. Si a tu t’agrada el teu millor amic i això és recíproc, pot existir una por natural a perdre l’amistat, és molt típic que quan es comença una relació amb un amic, aquella relació evolucioni i ja no es torni a tenir el que hi havia abans, és el que té passar d’una fase “amics” a una fase “novios”, els rols canvien i per tant és inevitable que la relació també.
D’altra banda, si el noi que t’agradava abans ja no t’agrada, no tens perquè forçar res, a més mai vau acabar tenint res així que no hi hauria d’haver problema. Tots som lliures de que ens agradi qui vulguem, a més ell va estar parlant amb una altre nena i això va fer que tu et distanciessis.
El meu consell és que et siguis fidel a tu mateixa i que facis les coses des de el cor, sense por al que diran els demés.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas