Autolesions
Hola, una amiga em va confessar fa cosa d'un mes que s'autolesionava perquè pensava que els seus pares l'odiaven. Jo li vull dir a algun adult (infermera de l'insti, anar a algun psicòleg del punt Jove...) per a intentar ajudar-la però ella no vol. També m'ha dit que ho ha parlat amb els seus pares, i els ha dit que pensava que sempre li deien les coses dolentes, que li estaven molt a sobre... però els seus pares li van dir que s'estava muntant una pel·lícula dins del cap i que no era veritat. També li vam dir que si volia anar al psicòleg només feia falta que ho digués, que la portarien. Jo li he dit que si els seus pares li donen l'opció que l'aprofiti,  però ella em diu que per una part hi vol anar però per l'altra no perquè no vol que el psicòleg els hi digui als seus pares el que parlen.
Si em podíeu donar algun consell, o alguna cosa per convèncer-la... ho agrairia molt. Ho vull solucionar ja, perquè cada cop em preocupa més i em fa por de que m'acabi afectant fins al punt de provar-ho jo també.
Moltíssimes gràcies per tot
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Primer de tot, dir-te que tinguis molt clar quin és el teu lloc i quin el de la teva amiga, que ella s’autolesioni no vol dir que tu ho hagis d’acabar fent. Sigues molt conscient de quina és la teva vida i quina és la teva situació, ets tu la que demanes ajuda per aquí i no ella així que el que he de procurar jo és aconsellar-te a tu.
El meu consell és que et centris en la teva vida, en les coses bones que tens i les coses bones que et passen, que això no vol dir que deixis de banda a la teva amiga, pots seguir fent-li costat però sense enganxar-te a la seva emocionalitat, simplement acompanyar-la en aquest malestar, sense que això se’t mengi.
D’altra banda, hi ha un recurs gratuït per a joves que es diu ocell de foc, pot enviar un whataspp al seguent número i demanar ajuda: 621256153.
D’altra banda, si vol acudir a un psicòleg però té por del que es pugui filtrar als seus pares, és important que a l’inici del procés es parli molt bé amb el psicòleg del que vol dir i el que no als seus pares (sempre que no hi hagi un risc major, hi ha coses personals que no cal dir-les als pares si la pacient no vol o encara no està preparada).
Tu realment l’únic que pots fer ara és estar al seu costat i vigilar que no t’acabi afectant a tu, això es fa tenint altres tasques diàries que tinguin sentit per tu, parlar amb amics i família i seguir vivint la teva vida, encara que la teva amiga ho estigui passant malament.
Estàs fent tot el que pots, ella ja ho ha dit als seus pares i són ells els que han d’actuar.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas