És normal que amb 17 anys no em masturbi?
Hola, fa molt temps que se que la gran majoria d'amics i amigues, i en general tots els adolescents de la meva edat es masturben si no és cada dia o setmana, ho fan sovint. Jo en canvi, amb 17 anys potser ho bé fet 5 vegades contades, i és una cosa que no em preocupa especialment com per estar pensant-hi les 24 hores, però a vegades ho penso i dic, no se si es per el simple fet que no s'escau l'ocasió, o tinc un problema sexual amb mi mateixa i no ho sabia... Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
No és cap problema! La sexualitat es viu de formes molt diverses i l'interessant i bonic és que cada persona pugui trobar la seva forma de viure-la sense forçar o imitar el que fan els altres.
Si sents que no tens la necessitat de masturbar-te o de masturbar-te tan sovint, encara que els teus amics i amigues ho facin, és fantàstic i vàlid igualment. Si en algun moment sents que te'n venen ganes, pots experimentar-ho i si mai sents la necessitat de fer-ho no cal que ho forcis, per què els altres ho fan.
Escolta el que et demana el teu cos i respecta’l, sense jutjar-lo. Si no et demana masturbar-te, està bé també.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas