El meu cos rebutja tot el que menjo
Hola!
Bé, porto ja una quants mesos que cada vegada que cada vegada que intento menjar vomito o simplement no puc perquè em fa molt fastic, no se perquè. El meus pares sempre s'enfaden amb mi per això i em menjo moltes bronques que la veritat que no ajuden. No es que tingui un problema amb el meu cos perquè diem que per la meva edat tinc un cos bastant adequat, jo no ho controlo, es només pensar en menjar i em venen ganes de vomitar. M'he intentat forçar a menjar, però sempre aconsegueixo el mateix. La veritat que no se que fer, en 1 mes he perdut 7kg i em començo a preocupar. Si em pudeu dir alguna cosa que pugui fer per treure'm aquesta fatiga del cos i intentar menjar una mica sense vomitar, os ho agrairia de tot cor.
Moltísimes gràcies💗
Laura Centellas

Hola bonica! Gràcies per compartir el que estàs passant; entenc que no és gens fàcil viure amb aquesta situació. El que descrius és realment complicat i estic segur que genera molt d’estrès tant per a tu com per als teus pares. Quan el cos reacciona d’aquesta manera, amb nàusees o vòmits només de pensar en menjar, pot estar relacionat amb diversos factors que van des de qüestions fisiològiques fins a aspectes emocionals o d’estrès. Encara que comentes que el problema no és amb el teu cos en si, és important tenir en compte que algunes vegades el rebuig al menjar pot estar vinculat a canvis emocionals o a situacions d’angoixa que, sense que ho notem, poden afectar el nostre apetit o el nostre sistema digestiu. Per començar, et recomano parlar amb un professional de la salut, com un metge o un nutricionista, per descartar qualsevol problema físic que pugui estar causant aquests símptomes. Una revisió mèdica completa t’ajudaria a identificar si hi ha alguna raó física per la qual el teu cos rebutja el menjar i alhora, et podran ajudar a controlar la pèrdua de pes que pot tenir efectes en la teva salut a llarg termini. A més d’això, també et suggeriria buscar l’ajuda d’un psicòleg, ja que, moltes vegades aquest tipus de dificultats amb el menjar poden estar connectades amb l’ansietat, l’estrès o aspectes emocionals, sense que siguis conscient d’aquests factors. Un psicòleg et pot ajudar a identificar algun d’aquests factors i també, a desenvolupar estratègies per gestionar aquests sentiments. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca. Mentrestant, intenta ser el més amable possible amb tu mateixa i fes entendre a la teva família com et sents, ja que les bronques o la pressió externa poden augmentar aquest rebuig al menjar, fins i tot si no és intencionat. Potser ajudar-los a entendre que necessites suport en comptes de pressió pot millorar la situació a casa. Molta força i no pateixis, que aquest procés té solució amb el suport adequat. Hi ha molts professionals amb experiència en aquests casos que et poden ajudar a sentir-te millor. Espero que això et doni una mica de claredat, i recorda que buscar ajuda no és una debilitat, sinó una signe de valentia. Cuida't molt i una abraçada molt forta. 💗
La Laura Centellas