Dubtes amb l'amor
Bona tarda,
Primer de tot, moltes gràcies pel que feu! En altres ocasions, les vostres paraules m'han ajudat moltíssim!
Pel que fa a la consulta, estic feta un embolic. Jo mai he tingut parella, només m'han agradat dues noies en tota la meva vida però que ja tenien parella, per tant, no he sigut mai corresposta. També he agradat a persones, però, malauradament, tampoc era recíproc. Tinc ganes d'experimentar en l'amor i també em fa por que això em condicioni a l'hora de trobar parella, potser per la desesperació.
El cas és que he conegut un noi a la universitat i vaig notar que tenia un interès en mi. Em va convidar a una sortida i la vaig acceptar, no m'ho vaig passar gens malament. Sento que hi ha una connexió, però ara em fa por pensar que probablement tot està en el meu cap i m'estic il·lusionant de més. Per decisió pròpia, no m'agrada el sexe esporàdic, ni les relacions obertes, ni els amics amb drets ni res de tot això, vull una relació seria, compromesa. M'agrada estar amb ell, em sento massa nerviosa cada vegada que em dirigeixo cap a la uni. Crec que m'està començant a atraure o a agradar, no ho tinc clar. I jo sí que hi veig una reciprocitat, m'escriu, ens tirem indirectes, estem com en una fase de tonteig, però la meva ment em juga males passades. I si no li agrado? i si està jugant amb mi? i si no vol una relació? com ho descobreixo? i jope esperar no és una opció perquè m'estan baixant les notes del poc que em puc concentrar. És cert que només m'estic centrant en un àmbit de la meva vida i això no m'ajuda en res, sempre em passa. L'any passat em vaig obsessionar amb els estudis i vaig acabar al psicòleg. Aquest any, però, en soc més conscient i estic identificant que ho estic tornant a fer, però ara amb la part amorosa. Pq la fase de tonteig m'encanta, però no puc evitar pensar que igual no vol res amb mi i només, efectivament, està jugant. Què puc fer per rebaixar aquests pensaments? i, hi ha alguna manera de poder saber què vol? clar que el millor seria preguntar i no suposar, però no em veig preparada per dir-li.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Pel que dius sembla que tens uns pensaments molt rígids respecte a l’amor, penses que o hi ha una relació seria o no vols res.
Les parts intermitges a vegades també serveixen per saber si voldràs acabar tenint una relació amb aquella persona.
El meu consell és que intentis rebaixar aquesta idea tant inflexible que tens sobre l’amor i les relacions, tenir un “lio” no vol dir que estiguin jugant amb tu, vol dir que hi ha una atracció física i que us ho passeu bé junts, sense necessitat de que estigueu enamorats, que no vol dir que no us estimeu, els amics també s’estimen veritat?
Si comences a ser una mica més flexible amb aquesta idea tindràs menys por a que et facin mal i podràs començar a conèixer a la gent per qui són i no per si són potencials parelles o no.
Està clar que en la situació que estàs el millor seria preguntar, però per ara potser encara no és necessari perquè és molt d’hora. Pel que dius, de moment saps que li agrades perquè “tontejeu”, però no saps què vol, i és que potser ni ell sap què vol perquè és tot molt recent. Deixa créixer aquesta relació, sigues conscient que pot acabar amb nòvios o pot acabar de diferents maneres, cap manera és la correcta, totes són vàlides i possibles.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas