Estic cansada
Hola,
ultimament me adonat d'una cosa que pasa al meu grup d'amigues. Al pati som la berta, la maria i jo. la berta i jo som millors amigues, i quedem molt i tal; tot be. Amb la maria nomes hem junto al pati, en plan, que mai quedem. La maria es amiga meva i tal, tampoc es que siguem super properes ni res, pero bueno, que em cau mes o menys be. el problema es que no se perque, sembla que tothom la odia o li cau mal.
aleshores, clar, a la meva clase hi han tres grups de ties. el meu, el grup 1 i el 2. Amb el grup 1 cap problema, no es que siguem molt amigues, pero ens portem be, a mes, coneixen a la maria de musica aleshores no els hi cau mal. Pero la berta i jo coincidim amb el grup 2 a optativa, i nos portem super be, en plan que fem conyes entre naltros, trafiquem xisme, rajem dels profes... Que hi ha molt bon rotllo. pero a elles els hi cau malament la maria. aleshores a optativa tot molt be, pero a clase no ttant perque la maria sens enganxa com una lapa. i jo a una extraescolar coincideeixo amb una tia de les populars del curs, que a primaria erem molt amigues, pero que ara no tan. pero a la extraescolar molt be. i clar, a ella la berta li cau be, encara que no se parlin, pero li cau fatal la maria.
en resum, que estic hasta la polla de que no pugui parlar-me i passar-mu be amb la gent perque la maria sempre s'ens enganxa i li cau mal a tothom. i ara d'aqui poc anem una setmana a esqiar amb el insti, pero no podrem anar a les habitacions de la gen que ens cau be perque la maria ens seguira, perq anira amb naltros a l'habitacio.
que faig?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Pel que dius et trobes en una situació complicada on una de les noies del teu grup no els hi cau bé a altres noies d’altres grups amb les que tu et portes bé.
Primer dir-te que tu ets una persona i tens la teva individualitat, no ets un pack amb ningú, et pots fer més o menys amb algunes persones però tu no ets propietat de ningú.
Està bé que facis el que et dongui la gana, vagis amb qui vulguis i siguis lliure de triar amb qui aniràs a l’habitació o a on sigui.
Si et portes bé amb la Maria i ella et vol seguir, endavant, si a les altres no els hi està bé ja li faran saber, si és amiga teva no tens perquè deixar-la de costat.
Pensa que segurament, pel que dius, a la Maria li costen més les interaccions socials i tu i la berta sou un espai segur per a ella, si la deixéssiu de costat d’un dia per l’altre s’ho podria passar molt malament.
Tu decideixes què és més important per a tu, quedar bé amb “les populars” o conservar la teva amistat amb la Maria.
De tot això que et passa parla’n amb les persones implicades, la Berta, la Maria i les altres noies, ho pots fer per parts i de forma separada, sempre amb educació i respecte.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas