masturbació i relacions
Tot i que em queda entre poc i res per complir la majoria d'edat encara no m'he tocat amb els dits, només he tingut "rozamientos" amb objectes i demés. Encara que vaig intentar tenir relacions sexuals com unes 3 vegades (i va haver-hi dits) em feia tant de mal que no vam acabar fent res, i amb els dits em passa el mateix, a la mínima em fa mal. Cal recalcar q sempre ha hagut preliminars i lubricació i de tot, però sempre em passa el mateix, i em fa por estar amb la persona que comparteixo i jo no ser capaç de mantenir relacions ni masturbació. Com ho puc resoldre? A què es deu?
Laura Centellas

Hola,
Com dius tu és molt important que pugueu fer totes aquelles pràctiques en les quals gaudiu de veritat, no el que toca fer (penetració). La resta de pràctiques (des de la primera carícia) també són relacions sexuals de veritat i es pot arribar a gaudir igual o més que amb penetració.
Seria important que exploressis i et toquessis a tu pel teu compte per saber el que t’excita i et fa sentir plaer, sigui el que sigui i com sigui. Després en el moment de compartir les relacions sexuals amb altres és important que puguis fer tot allò que has après que a tu t’agrada i et fa sentir plaer per poder-l’hi explicar a l’altre perquè t’ho faci com a tu t’agrada i viceversa.
En referència al dolor que expliques, et passa quan mantens relacions sexuals o et passa amb qualsevol cosa que t’introdueixis per la vagina, com per exemple els tàmpaxs o quan vas a la ginecòloga, etc.? Si només et passa en el moment de les relacions sexuals la causa seria més aviat emocional i et podria anar bé dirigir-te a una sexòloga o psicòloga especialitzada amb el tema. Si et passa sempre, seria interessant complementar-ho amb una fisioterapeuta de sòl pelvià per buscar si hi ha causes més físiques.
Sentir dolor no és normal i és important no forçar res que no et vingui de gust fer i escoltar el que necessita el teu cos. Per fer-ho és important fer molt treball d’autoconeixement de tu mateixa i del teu propi cos.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas