Em sento atrapada
Bon dia,
Ja des de fa un mes o així que el meu suposat "grup d'amigues" no m'inclou. Quan parlen del grup o de com ha canviat, que sembla ser que és un tema que ho peta, mai m'inclouen a mi en la descripció del grup actual. Sé segur que tenen un grup de Whatsapp sense mi perque en parlen a la cara.
Però el problema és que vull canviar de grup i marxar a un altre amb el que em sento més identificada i a la vegada mantenir una bona relació amb elles (si es pot dir mantenir, perque la veritat és que ara no hi ha ni relació). També hi ha un altre factor: vaig ser millor amiga d'una noia del grup (o almenys ella ho va ser per mi) i necessito poder tenir-la, si la nostra amistat es trenca, tot i que ara mateix no val molt, em quedaria destrossada.
A part, tinc inquietuds sobre una nova relació: hi ha una nena, amb qui fa poc que he començat a parlar més i hem descobert que ens portem molt bé i... No sé! És com si la coneixés de sempre. Al final del dia, és qui està per sobre de la resta de xats. Me l'estic començant a estimar molt.
I finalment: el títol de la consulta és perque porto molt de temps angoixada perque al maig seran les colònies i les habitacions son parells i som un grup de sis, això vol dir que probablement em quedi penjada. Però després em dic que no, que al maig ja estaré canviada de grup d'amigues perque és el que acabarà passant de manera natural. I ésclar: passen les setmanes i segueixo així, vagant per la dinàmica del grup de 2n ESO.
Gràcies per estar sempre!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Crec que tu mateixa ja t’estàs donant les respostes al problema.
Tens una amistat nova que t’aporta, doncs endavant, continua construint-la i comptant amb ella.
Per poder deixar el grup actual lu millor és que parlis de manera sincera, assertiva i respectuosa amb les components del grup, i si n’hi ha una amb la que havíeu set millors amigues, potser pots parlar primer amb ella en privat i explicar-li que tot i canviar de grup no vols perdre la seva amistat.
T’animo a conversar amb totes elles i que ningú es quedi sense saber la veritat o poder dir la seva.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas