Tinc el cor trencat?
Hola!
Primer de tot, valorar la feina que feu per nosaltres, en aquesta etapa tant difícil. Moltíssimes gràcies
Us escric perquè tinc dos problemes:
- Porto enamorada d'un nen des de fa temps. Ahir, em vaig enterar que surt amb una altre nena, i haig de reconèixer que em va fer mal però no tant per posar-me a plorar ni res per l'estil. Això vol dir que no n'estava enamorada, o no tant com em pensava? Igualment, crec que tinc el cor trencat, què puc fer per no sentir-me trista quan penso en ell o el veig?
- L'altre problema és que em sento molt atreta per el nen que li agrada a la meva millor amiga. Creu-me quan dic que si pogués triar si m'agradés o no triaria clarament que no m'agradés. Porto un any auto convencent-me que no m'agrada perquè no li vull fer mal a la meva amiga (és una de les persones més importants de la meva vida), però porta dies tirant-me la canya i l'altre dia em va provar de fer un petó. Va ser llavors quan em vaig adonar de que desitjava que me l'hagués fet (si jo no m'hagués apartat). Vol dir que estic enamorada o m'estic enamorant d'ell? Creus que ell té algun sentiment cap a mi? Què haig de fer perquè no m'agradi?
Per acabar, vull afegir que m'encanta aquesta feina de contestar i ajudar a adolescents. De gran vull ser psicòloga i fundar una pàgina web com adolescents.cat. Moltes gràcies per l'esforç i l'ajuda! Feu que ens sentim menys sols!
Un petó i una abraçada molt forta! (sisplau contesteu, que els altres dos que vaig enviar no me'ls ha contestat ningú, merci!)
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i explicar-nos la teva situació.
Pel que parles del primer nen que té novia, que no t’hagis posat a plorar no vol dir que no t’hagi afectat, i tampoc vol dir que no senties res per ell. Pot ser que tinguessis una visió idealitzada d’ell i el fet d’enterar-te que té novia, t’ha fet perdre una mica l’interès.
Pel que fa al noi que també li agrada a la teva amiga, pot ser que sentis atracció per ell i això no vol dir que siguis mala persona ni estiguis fent res dolent.
Tens vàries opcions en aquesta situació:
1.        Explicar-li a la teva amiga.
2.        No explicar-li i continuar com ara.
3.        Forçar-te a allunyar-te d’ell.
Podríem dir que la primera opció és la més sana i madura ja que tothom té dret a saber la veritat, encara que sigui dura, i més si és la teva millor amiga. La segona opció no soluciona res ja que és continuar amb aquesta incertesa com fins ara. La tercera pot ser una opció vàlida, però a vegades no podem triar qui ens agrada i qui no i ens estaríem traicionant a nosaltres mateixos, provocant una angoixa important.
A part d’aquestes tres opcions, existeixen moltes altres, pensa i reflexiona quina és la que et pot beneficiar més a llarg termini i quina és la que pot ocasionar menys dany.
Des de aquí sempre recomanem l’opció de parlar les coses des de la sinceritat, encara que hi hagi conseqüències (que la teva amiga es posi trista o s’enfadi), sempre és millor parlar amb sinceritat i no dir mentides, perquè sinó, les mentides es van fer cada cop més grosses.
Pel que dius, si aquest noi “et tira la canya” i ha intentat fer-te un petó, pot ser que li agradis, però només és una interpretació ja que no estem dins seu per saber-ho.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas