PROFA URGENT
Hola, no se molt bé com començar això, però em passa una cosa, la veritat, esque quan començo a parlar amb algu, sento com culpa, com si el que estigués fent estigués malament, com un "no se si hauria de estar fent això"
Saps quan vols pujar a una muntanya russa i fas tota la cua, però al moment de seure al seient t'acolloneixes i no saps el que hauries de fer?
És sent una mica com això.
El cas és que això em té angoixada últimament i no se molt bé com gestionar-ho
No se se si això té relació amb inseguretats o amb alguna creença que tingui molt interioritzada
No se molt bé que és el que et vull preguntar.
Esque aquesta classe de temes no els parlo mai amb ningú, són una mica com un tabú per a mi.
Laura Centellas

Hola,
Quan expliques que et costa parlar amb algú i que són temes que no parles mai, perquè són com tabú per a tu, a quins temes et refereixes? Com que has fet la consulta a sexualitat, entenem que et refereixes a temes relacionats amb la sexualitat.
Amb l'exemple que ens dius de la muntanya russa, creiem que l'emoció podria ser de por, com de vertigen, pot ser? Aquesta emoció ens pot sorgir quan anem a fer una cosa desconeguda per a nosaltres, de la qual no tenim el control i que no sabem què pot arribar a passar i que com que no hem experimentat abans ens fa respecte. Les coses desconegudes fan por, però no per aquest motiu vol dir que siguin dolentes o que ens hagin de limitar.
Per tant, et recomanaríem que facis passets petits per apropar-te cada cop més a això que vols parlar. A mesura que t'hi vagis acostant, pot molt ben ser que aquesta por vagi disminuint, però per fer-ho ho has d'afrontar, en comptes d'evitar-ho. Pensa en totes aquelles coses que et poden ajudar a afrontar aquesta situació, eines que ja tens i que et poden ajudar a sentir-te més segura, com per exemple: buscar algun lloc segur per tenir aquesta conversa, amb una persona de confiança, portar apuntades coses que vulguis dir a una llibreta, etc.
Si et referies a algun altre tema i ens ho vols concretar millor en una altra consulta estarem encantades de continuar-te contestant!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas