necessito moltísima ajuda amb una amiga
Holaa, necessito la vostra ajuda amb una amiga
ella i jo som molt amigues, pero ultimament ens discutim cada cop mes sovin, i sempre la meva amiga em diu que es per culpa meva que nes haguem enfadat encara que jo sàpiga que no es així, sempre q se enfada amb em diu coses com; ets una amiga pèsima, no se com tens amigues etc.. I arriba un moment on això m'ho crec tant q al final acabo plorant desconsoladament sense saber que fer, aquesta amiga sap que ho estic passant malament i que per això ja no soc com abans, pero sembla que li doni igual
necessito saber que fer, per que cada cop puc menys amb tot
gràcies per tota la feina que feu
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Quan estem dins d’una relació (ja sigui amorosa, d’amistat o familiar) que ens està generant patiment, és important que comuniquem aquest malestar a la persona involucrada en aquesta relació.
Segurament et podria anar molt bé parlar amb la teva amiga i explicar-li com et sents cada cop que us enfadeu, lu atacada que et sents i els sentiments que et provoquen els seus comentaris, posar uns límits clars sobre què li permetràs i què no. Si a partir d’aquí veus un canvi positiu en la seva actitud, podeu tornar a reconstruir una amistat sana.
Si per altra banda, no veus cap canvi i et continua atacant, la millor opció serà deixar una mica d’espai i començar a anar amb persones que t’aportin i no que et fereixin.
De totes maneres, mira també quins són els teus punts a millorar, ja que una relació sempre és cosa de dos, no només d’un.
Espero haver-te ajudat.
Molta força.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas