Tinc panxa
Bona nit, soc una nena de 13 anys que des de fa uns quants mesos que no em sento còmode amb el meu cos. No és que em senti grassa però tinc una mica massa de greix a la panxa/abdomen. Quan em vaig adonar d'això, vaig començar a mira toturials a Tik Tok sobre com tenir un abdomen pla.
Una noia assegurava que si feies cada dia 10 minuts d'uns exercicis en concret, al cap de dues setmanes estaries amb l'abdomen pla.
Al cap de dues setmanes, continuo igual i he arribat a la conculsió que no ho continuaré fent perquè no serveix de res. El problema és que tinc por que hagi començat a tenir comportaments anorèxics i ara ja no menjo tant a gust com abans. Tampoc els hi vull dir als meus pares, perquè ells sempre m'han advertit sobre aquest tema i ara no sé què fer.
Moltes gràcies per escoltar!
Laura Centellas

Hola bonica. Moltes gràcies a tu per escriure’ns! És normal que a l'adolescència puguis sentir-te insegura sobre la teva imatge ja que experimentes molts canvis, tant externs com interns. És completament normal tenir zones del cos amb les quals no et sents satisfeta, però és essencial adoptar una perspectiva saludable: La teva salut mental i física és prioritària; si sents que els teus hàbits alimentaris canvien i et fa por, és essencial que busquis ajuda. Si et fa cosa comentar-ho als teus pares, podries provar amb un altre adult de confiança o si et cal, pots trucar-nos perquè et puguem donar un cop de mà. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i el nostre correu electrònic: consulta@acab.org. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca.
Els tutorials de TikTok poden ser temptadors, però sovint no ofereixen informació adequada ni sostenible sobre salut i benestar. A més, la pressió per tenir un abdomen pla pot portar-te a establir expectatives poc realistes i a aquests comportaments poc saludables. Tot i així, és important que hagis començat a identificar conductes o pensament potencialment perjudicials. La disminució del plaer al menjar i la recerca de mètodes extrems o “fàcils i ràpids” per aconseguir canvis físics poden ser senyals d’una relació poc saludable amb el menjar i l’autoimatge, per això, parlar amb un professional, com un psicòleg o un nutricionista, pot ajudar-te a abordar aquestes preocupacions d’una manera més equilibrada. No cal que ho facis sola; compartir els teus sentiments amb algú de confiança pot ser un bon primer pas. Molts ànims i estem aquí pel que necessitis!
La Laura Centellas