Què faig?
Hola, soc una nena de tretze anys i des de fa dies m'atrau el nen que li agrada a la meva millor amiga. Ell s'ha acostat a mi moltes vegades i sempre prova de lligar amb mi. Tinc la sensació que m'estic enamorant d'ell i no ho puc fer, ja que la meva amiga és la millor cosa que m'ha passat mai.
M'agradaria que no m'agradés, perquè quan el veig se'm dispara el cor i quan em mira ja ni t'ho explico. Sento com si tot el món deixés d'existir i jo no sé què fer. Em sento molt vulnerable davant d'ell.
Moltes gràcies! Una abraçada!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pot passar que t’agradi el mateix noi que la teva millor amiga i no passa res.
Aquí tens vàries opcions:
1.        Explicar-li a la teva amiga i poder parlar amb el noi sense estar amagant res a la teva millor amiga.
2.        No dir-li res a la teva amiga i continuar parlant amb el noi.
3.        Forçar-te a que no t’agradi el noi i deixar-ho estar.
4.        Etc.
D’aquestes opcions, la opció més madura, la més sincera i la que beneficia a tothom, és la primera. Pot ser que a la teva amiga no li faci gràcia que t’agradi el mateix noi que a ella, però almenys sabrà la veritat i amb el temps et podrà entendre, ja que tu no tries voluntàriament qui t’agrada o no, això simplement sorgeix.
Si no li dius res a la teva amiga i continues estimant d’amagat, primer de tot estaràs mentint o ocultant informació a una de les persones més importants per a tu (la teva amiga), i segon, pot ser que et continuïs sentint malament com fins ara.
Si deixes estar el tema i et forces a que et deixi d’agradar, t’estaràs traint a tu mateixa i als teus sentiments, i estaràs perdent una oportunitat de sentir la màgia de l’amor o de l’atracció.
Tu decideixes què és millor per a tu, a part d’aquestes 3 opcions que t’he posat, n’hi ha moltes més, reflexiona què vols i sempre pensa en tu, no tinguis por a que algú s’enfadi per algo que tu no fas expressament.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas