QUÈ VOL DE MI?
Vaig conèixer algú amb qui vaig connectar de seguida, tot i que era vuit anys més gran que jo (18 i 26). Al principi, tot semblava perfecte; em feia sentir especial i em deia el que volia escoltar. Però amb el temps, vaig començar a veure com les coses anaven canviant, com anava i venia amb la seva parella mentre continuava buscant-me.
Cada vegada que tornava amb ella, desapareixia com si jo no existís. Passava dies, setmanes sense saber res d'ella, i quan tornava, era com si res hagués passat. Això m’anava destrossant per dins. Jo l’esperava, donant-li oportunitats i intentant entendre-la, però al final vaig acabar sentint-me utilitzada i manipulada. Tot va acabar, però després de tot el que vam passar, aquests últims mesos he descobert que va tornar amb la seva ex, però, tot i això, no parava de donar-me "likes" a les històries, fins i tot a aquelles on sortia la meva parella. Em deixa confosa, perquè després de jugar amb els meus sentiments i marxar sense donar-me cap explicació clara, encara es manté present, com si no pogués acabar de deixar-me anar.
No sé si busca cridar la meva atenció, si li queda algun tipus de remordiment o si senzillament no pot evitar seguir en contacte, encara que sigui d’aquesta manera tan distant i incoherent. Tot plegat em fa pensar en què vol o què espera, però no sé si arribaré mai a entendre què hi ha darrere d’aquest comportament.
Vaig decidir que ja n'hi havia prou i la vaig deixar de seguir, i ella va fer el mateix amb mi. Semblava que finalment cadascú agafava el seu camí, però, tot i això, va començar a posar el perfil d'Instagram en públic i a publicar coses als estats de Whatsapp. Com si encara volgués mantenir alguna connexió subtil, com si li fes falta que d’alguna manera jo seguís pendent d'ella.
Em sorprèn com, després de tot, però he arribat al punt de no voler donar-li més voltes. Entenc que és el seu joc, però jo ja he decidit sortir-ne.
Vull entendre aquest comportament, què vol, què busca (sincerament crec que no sap què és el que vol) i que em deixi en pau, jo ja estic fent el meu camí.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Me’n alegro de que hagis pres la decisió d’allunyar-te i de vetllar per la teva salut mental.
A vegades ens costa entendre els comportaments dels demés, ja que nosaltres en una situació semblant hauríem actuat d’una forma diferent.
Intentar buscar el perquè dels seus actes pot implicar caure en un bucle sense resposta infinit, ja que la única manera de saber perquè fa tot això seria preguntar-li, però tot i així, encara podria passar que no entenguessis el perquè real.
El meu consell aquí és passar pàgina, o directament tancar el llibre. Si t’afecta veure coses seves no les miris, pot ser que només vulgui cridar l’atenció, i com que tu li donaves aquesta atenció potser encara la busca, no per res romàntic, pot ser que només sigui perquè és una persona que li agrada tenir a la gent a darrera seu.
Però com que no sabem el motiu real, millor deixar-ho estar i fer la teva vida.
Pots bloquejar-la del whatsapp o no mirar el seu insta i fer la teva, dius que ara tens parella així que centra’t amb ella i crea records i memòries noves relacionades amb l’amor.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas