holaa
holaaaaa
tinc 13 anys, iestic bastant plana (molt). Tampoc tinc la regla ni res. El problema és q quan em toco si que noto cert plaer, pero crec q mai he arribat a l'orgasme. Ya he prvat diferents maneres (amb aigua, dits, coixi...). els dits no em fan re, pero lo altre si, pero es com q encara q me doni molt gust i hasta tremoli, no me done la sensació q hi hagi una "explosio de plaer". Tampoc he tingut un squirt mai. Lo de l'squirt te a veure amb la regla?. Esq podrie ser q si q n'agues tingut, pero com q normalment em toco a la dutxa no ho puc saber. I lo altre q em preocupe es q segons lo q he llegit i tal, les noies quan tenen ereccions s'els hi note als mugrons i al cony. Problema? Q com q estic plana no puc veure si tinc una erecció, i si no en tinc, quan de més gran folli amb algú no m'entrarà la polla al cony
Laura Centellas

Hola,
Quan dius que estàs bastant plana a què et refereixes? Entenem que parles dels pits, però no sabem si et refereixes a això.
Notem en la teva consulta un cert neguit per sentir i experimentar moltes coses que has anat llegint. Aquest missatge no només va per tu, va per a tots els adolescents que ho estiguin llegint. Cada vegada hi ha més informació sobre sexualitat i és bonic, perquè ja no és un tema tant tabú. El problema és que a vegades l'excés d'informació ens confon i ens provoca ansietat, perquè ho volem tot i ens perdem i deixem d'escoltar el que necessita el nostre cos. Per tant, et diríem que t'ho prenguis amb més calma i que escoltis el teu cos.
En quant el tema de l'orgasme, és el mateix que quan et toca anar a dormir ben d'hora, perquè l'endemà t'has de llevar molt d'hora i quan et poses el llit vas pensant: m'he d'adormir, m'he d'adormir..., i no hi ha manera que t'adormis. T'has de focalitzar amb tot allò que t'ajuda a adormir-te, com per exemple: fer esport durant el dia i cansar-te, no prendre cafè, fer-te una infusió, llegir un llibre abans de posar-te a dormir... Amb l'orgasme passa el mateix, si només et focalitzes en què has de tenir un orgasme difícilment el tindràs. L'important és focalitzar-te amb tot allò que et fa sentir més plaer (i que poder et farà tenir un orgasme), com per exemple: fer-ho amb molta calma, respirar profundament, no tenir el cap ocupat amb altres coses, tocar-te d'una forma determinada, estar en un espai còmode... Tot això són exemples. Has de trobar la teva manera, però sense pressa ni pressió. D'igual forma amb l'squirt.
Cada cos és diferent i sent el plaer de diferents formes. En comptes de centrar-te en el que els hi passa a les altres persones observa quines reaccions té el teu cos. Són igual de vàlides que la resta.
Si sents que la sexualitat et desperta molt neguit pots dirigir-te al CJAS (Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats) a Barcelona. Allà et poden acompanyar, assessorar i orientar. Et deixem l'enllaç on hi ha tota la informació:
Una altra opció és dirigir-te al servei de Tarda Jove del teu Centre d'Atenció Primària (CAP). És un servei d'orientació i assessorament per a joves fins a 24 anys sobre salut sexual i reproductiva. L'atenció és confidencial i gratuïta. No cal demanar hora prèvia. Pots buscar tel teu centre més proper en el següent enllaç:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas