-
hola, volia parlar dir-vos que no sé que fer perquè sempre em comparo amb cada persona que veig i no m'agrada el meu cos, de vegades em vull posar una roba i no m'agrada el meu cos..
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure’ns. Primer de tot, dir-te que és molt comprensible que et sentis així. La comparació amb altres persones és una experiència molt comuna, sobretot en edats com aquesta, en què hi ha tants canvis tant externs com interns. Però has de tenir en compte que això sovint pot afectar la percepció que tenim de nosaltres mateixes, especialment pel que fa al cos i la imatge personal.
Per això, és important recordar que la manera com ens veiem no sempre reflecteix la realitat; la nostra ment ens pot jugar males passades. Aquesta insatisfacció amb el cos pot tenir relació amb expectatives externes o amb una autocritica molt exigent amb tu mateixa. Potser et podria ser útil practicar l’autoempatia i intentar entendre d’on venen aquests pensaments. A vegades, la comparació neix d’una necessitat de validació o d’un desig d’encaixar, i reconèixer-ho és el primer pas per començar a treballar-hi.
D’altra banda, pot ser útil explorar com et sents en diferents contextos, per exemple, quan et poses roba que t’agrada o et fa sentir còmoda. Pots començar fent petites passes per connectar amb el teu cos d’una manera positiva i sense pressió. Provar d’adoptar una perspectiva de curiositat i agraïment cap al teu cos i tot el que fa per tu pot ajudar-te a canviar aquesta percepció poc a poc. Recorda que aquests canvis són progressius i que hi haurà dies en què ho podràs fer més fàcilment, i d’altres en què costarà una mica més, però són precisament aquestes petites passes les que t’ajudaran a millorar la relació amb el teu cos i la teva imatge.
Si veus que el problema persisteix, no dubtis a parlar-ne amb algú de confiança, com un familiar o un tutor/a, o fins i tot a buscar ajuda d’un professional. També et recomano que ens puguis seguir al perfil d'Instagram @imaacabemambelstca. Una abraçada molt forta i estem per a tot el que necessitis!
La Laura Centellas