¿per que no li dic als meus problemes a ningu?
holaa alguna cosa volia dir algunes coses i necessito ajudar. Jo sóc una persona que mai no dic els meus problemes a ningú ningú. Per què? doncs nose, nose, per que no m'agrada, no vull molestar a ningú, no s'expressar-me en fi, m'ho guardo tot i cuan estic tristr nose que fer i ho escric aamb una llibreta pero que nose que fer i dons mai dic res. Em passen moltes coses personals, però mai tinc a qui dir-li i quan li dic a algú em sento una pesada,i no vull que pensin que sóc una dramàtica i doncs això aver si m'ajudeu 🫶
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Tant a teràpia com aquí al consultori m’he trobat amb molts joves que els hi costa molt explicar els seus problemes.
Primer de tot intenta esbrinar una mica d’on vé aquesta por a “ser pesada” o a “ser massa dramàtica”. A casa teva us expliqueu els problemes? Què penses tu quan amics teus t’expliquen els seus problemes?
Explicar el que ens passa és important per poder descarregar el pes emocional que ens provoquen els problemes, està molt bé que escriguis, és un gran pas, però segur que en alguna ocasió t’aniria molt bé poder explicar-ho a algú proper. Si veus que no trobes a ningú de confiança, pots optar per anar al psicòleg de tant en tant per poder descarregar i veure els problemes des de diferents perspectives.
Per començar a explicar el que et passa comença per coses més petites i de menor importància, depenent de com reaccionin els demés sabràs a qui li pots explicar coses més íntimes i a qui no. Segurament que la sensació de pesada te la fas tu, si algú troba que et fas pesada ja t’ho dirà, llavors sabràs que amb aquella persona no cal explicar-li tantes coses.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas