Relació tòxica, què faig?
Bona tarda, tinc 16 anys i des de fa 8 mesos estic sortint amb un noi de la meva edat. Hi ha moments que esta molt bé i riem i em demostra carinyo. Però molts cops s'enfada amb mi per coses que per mi són "tonteries": si un noi em fa una broma i jo li ric, ja li molesta perquè diu que hi estic tontejant. Si li faig un comentari a una amiga a la orella, vol saber què li he dit, i si li dic que és una tonteria s'enfada perquè diu que li amago coses i que així no pot confiar amb mi. Si li intento donar explicacions és pitjor perquè em diu que si ho torno a fer s'enfadarà de veritat. I jo sempre li acabo demanant perdó, inclús així a vegades ni em perdona i continua enfadat, i a mi em fa sentir molt malament i no sé què fer. Me l'estimo molt i em fa molta por perdre'l, però reconec que molt cops em fa sentir molt malament i em sento enfadada i trista. Tothom em diu que tinc dependència emocional, però em sento molt lligada a aquest noi, em preocupa molt perquè me l'estimo molt, és normal no? Jo hi he parlat molts cops però sempre tornen a passar coses que em fan sentir malament...Ja no sé què més puc fer. Gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Efectivament, pel que expliques, sembla una relació tòxica.
Segurament aquesta desconfiança tant gran que té cap a tu es tradueix en que ell es sent insegur, potser li han passat coses en el passat o potser té una idea de l’amor centrada en que l’enganyaran.
Seria la típica situació en la que et diuen “amiga sal de ahí”, però abans de trencar la relació intenta parlar amb ell i explicar-li tot el que sents i el que et passa, i que ell t’expliqui d’on vE tota aquesta inseguretat. La confiança és un tema important dins la relació i que es va treballant a poc a poc.
El que et fa no està bé ni està justificat, però podeu intentar solucionar-ho entre els dos, si no veus canvis o veus que es posa a la defensiva, segurament t’hauràs de plantejar deixar-ho, encara que costi molt, ja que al final et pot acabar anul·lant com a persona, a tu i a la teva autoestima.
Les relacions tòxiques són les mes difícils de deixar, ja que provoquen molta dependència emocional, però si res no canvia, serà la millor opció.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas