Amigues
Hola, ja fa un temps (com des del maig) que la que se suposa que és la meva millor amiga em cau malament. Vam començar a ser millors amigues al gener més o menys i bueno, ens vam entendre i tot això, però llavors  al cap d'un temps em vaig començar a adonar que quasi sempre parlàvem de les persones que ens agradaven respectivament, i sinó sempre parlava d'ella mateixa. Que si les amigues del poble, que si els seus cosins... Tot de coses que a mi no m'interessen gens. Però jo li seguia el rotllo perquè no tenia més amics amb qui passar el pati. Però a principis de juny a mi em va deixar d'agradar la persona que m'agradava, llavors bàsicament parlava ella i jo afegia coses o així, i les meves respostes es van tornar sempre monosíl·labs i quasi no reia (quan estava amb ella). Llavors ella sempre em preguntava que si em passava algo, però és clar, jo no li podia dir que estava farta de que sempre em parlés d'ella mateixa, perquè forma part de la seva personalitat ser "així". Ara parlem super poc i bueno, ns.
Moltes gràcies per tot
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pot ser que a moltes persones els passi això, no se’n adonen de que només parlen d’elles i si no els hi comentes pot ser que segueixin així per sempre.
Pel que dius, ella se’n ha adonat que tu ja no ets tant participativa en les vostres converses, i s’ha preocupat per tu demanant-te què et passa.
Què hi perds si li dius educadament el que realment passa?
Potser ella t’ho agrairà i ho corregirà perquè li importa la vostra amistat, també pot ser que s’enfadi, però si li expliques bé i amb assertivitat i educació pot ser que no. De totes maneres, si s’enfada, ja t’estarà dient que això li afecta i que potser us heu de distanciar una mica.
El meu consell sempre és parlar i comunicar-te, sense por i amb claredat, dient el que cadascú pensa però de manera educada i respectuosa.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas