No sé si soc no binari, gènere fluït, noia, noi o que
Hola.
Jo he nascut amb el gènere femení assignat, i fins fa poc no he tingut cap problema amb això.
Pic després de començar a sortir amb la meva xicota, aquest tema em va entrar al cap.
Ja ho havia pensat altres vegades, però no li havia donat tanta importància.
Jo tinc el cabell bastant curt, i a vegades em confonen amb un noi, però jo no li dono importància i no en molesta, de fet, quan algú s’equivoca i em parla com si jo fos un noi em fa sentir bé. A qui no li agrada això es al meu pare, una vegada, em vaig dibuixar amb una apariencia lleugerament mes masculina i no li va agradar gens (ho vaig dibuixar aixi sense donar-ne conta). I sempre que el meu pare nota que em confonen amb un noi, ho corregeix. També diu que no li agrada que porti el cabell curt perquè es poc femení i jo soc una noia.
Les vegades que m’han confós amb un noi, no ho he corregit.
Un dia, vaig escriure un treball de l’Institut referint-me a mi amb pronoms masculins.
He intentat referirem a mi amb pronoms neutres per veure com em sento, però només ho he fet en escrit.
Hi ha dies que intento semblar mes femenina, altres mes masculí i altres res… o no se
Estic feti un embolic ara mateix.
Laura Centellas

Hola,
En l'actualitat i cada vegada més es van creant noves etiquetes per parlar de diversitats sexuals i de gènere. I és important que passi, per poder visibilitzar-ho i posar-hi un nom. Alhora és un embolic, perquè hi ha una confusió general per identificar el que som. Tant de bo no necessitéssim posar tantes etiquetes i que tota la diversitat de persones en el món fos reconeguda i acceptada per tal com és, però no és així.
Amb això et volem dir que si no trobes cap etiqueta que et defineixi, creïs la teva pròpia, aquella que t'identifiqui i et faci sentir còmode, tenint en compte que sempre pot canviar. Pots tenir una expressió de gènere aparentment masculina però identificar-te com a dona, o poder depèn del dia et ve més de gust expressar-te d'una forma o d'una altra, les opcions són infinites i totes vàlides.
Entenem que la problemàtica augmenta quan les persones del teu voltant no t'accepten tal com ets. A partir d'aquí has de valorar fins a quin punt consideres que això és un límit per a tu i què vols fer-hi i si cal demanar ajuda.
Et deixem tres serveis que et poden acompanyar en aquest procés d'autoconeixement de la teva identitat i expressió de gènere.
Una d'elles és el CJAS (Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats) a Barcelona. És un servei d'atenció específica a adolescents i joves fins a 25 anys entorn a la salut sexual i reproductiva. Allà et poden acompanyar, assessorar i orientar en qüestions relacionades sobre identitat, relacions o sexualitat. Et deixem l'enllaç on hi ha tota la informació:
Una altra opció és dirigir-te al servei de Tarda Jove del teu Centre d'Atenció Primària (CAP). És un servei d'orientació i assessorament per a joves fins a 24 anys sobre salut sexual i reproductiva. L'atenció és confidencial i gratuïta. No cal demanar hora prèvia. Pots buscar tel teu centre més proper en el següent enllaç:
En últim lloc, pots buscar el SAI més proper a tu. La Xarxa de Servei d'Atenció Integral LGBTI+ de Catalunya és un servei integral, de qualitat i de proximitat per a persones que pateixin, hagin patit o estiguin en risc de discriminació o violència per orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. Et deixem l'enllaç on hi ha les adreces per contactar:
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas