La meva amiga sempre s’enfada
hola! la consulta que us vull fer no es per a mi sinó per la meva millor amiga, i us escric perquè no se com ajudar-la.
La meva millor amiga i jo ens portem molt bé des-de que erem petites, però a l’ESO ens vam separar i vam anar a instituts diferents. Això no ens ha afectat en res i se que puc comptar amb ella sempre, el cas es que en el seu nou institut va conèixer a una noia que li direm “lucia”. Doncs bé, se suposa que la lucia i ella son molt bones amigues però ja fa un temps (mes d’un any) q la meva millor amiga es queixa de la lucia ja que s’enfaden constantment per tonteries i ella no es capaç de reflexionar. Es a dir, sempre es ella la que s’enfada per qualsevol cosa i no es capaç de parlar-ho per arreglar-ho i sempre es la meva millor amiga la que ha d’anar darrere seu perquè la perdoni (encara q hauria de ser al contrari). Això ha arribat a tal extrem que si per exemple la meva millor amiga no VOL sortir una nit de festa, la lucia senfada perque no té amb qui anar i comença una baralla sense sentit. Resumint, la lucia no accepta a vegades el que vol fer la meva millor amiga.
A mi hem sap greu perque a vegades la meva millor amiga de sent obligada a mentirla o amagar-li informació perque no comenci una baralla amb ella, i m’ho explica a vegades d’una forma desesperada i jo no se com ajudar-la . Jo ja li he dit molts cops que li expliqui el que li passa a la lucia pero clar, no sap com dir-li perque no s’enfadi. Tampoc vol perdre la seva amistad amb ella perque realment tenen molta confiança i es porten molt bé només que surten baralles sense sentit pero culpa de la lucia.
Que creieu que hauria de fer la meva millor amiga? És bo que continuï amb aquesta amistad?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
El que li passa a la teva amiga és molt comú i té diferents tipus d’afrontament, tot depèn de les persones involucrades.
En aquest cas el més important és que la teva amiga comenci a posar límits en el comportament de la seva amiga. S’ha de poder comunicar per dir quines coses de la relació no li semblen bé i li estan fent mal.
Sempre la millor solució és que les persones afectades en una relació difícil parlin del tema, si una de les parts s’enfada potser acaba reaccionant al cap d’un temps quan la ràbia l’hi hagi baixat.
Anima a la teva amiga a sincerar-se sense por, si la seva amiga s’enfada per sempre serà que aquella amistat no era per ella.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas