Ginecòleg
Hola,
Abans de res, moltes gràcies per la vostra feina!
El meu problema és que tinc una fóbia horrible a anar al ginecòleg.
Hauria d'anar per què tinc menstruacions molt molt doloroses i sóc conscient que no és normal.
Tot i això, la simple idea d'haver d'anar em tira enrere. Ja he anat dos o tres cops, molt al meu pesar, però no se'm treu la por.
És el fet que és tan invasiu amb el que no puc, tinc dificultats amb el contacte físic i amb la intimitat i em costa molt anar al ginecòleg. Sé que són metges i que estan per ajudar-me, però soc completament incapaç. No m'agrada que em toquin i molt menys allà baix.
Em podríeu donar algún consell o alternativa?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Moltes persones es troben en situacions similars a la teva i per desgràcia molts metges a vegades no ho tenen prou en compte i acaben fent pràctiques que poden violentar encara més a la persona.
És importantíssim que ho puguis comunicar a la persona que t'estigui fent les proves i l'ideal és que ho tingués en compte, si sents que no ho té en compte sempre ets lliure de decidir no fer-t'ho i buscar algun altre professional amb qui et sentis més a gust i que et respecti.
De forma gratuïta se'ns acudeixen dues opcions on et poden ajudar i assessorar amb aquest tema:
Una d'elles és el CJAS (Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats) a Barcelona. És un servei d'atenció específica a adolescents i joves fins a 25 anys entorn a la salut sexual i reproductiva. Allà et poden acompanyar, assessorar i orientar sobre tot allò que et preocupi entorn a la salut sexual i reproductiva. Els hi pots fer qualsevol consulta que tinguis, per tal que t'ajudin a buscar opcions que s'adaptin més a les teves necessitats i d'igual forma potser et poden fer les revisions, proves mèdiques o donar-te informació més concreta sobre aquestes menstruacions abundants en el centre mateix. Et deixem l'enllaç on hi ha tota la informació:
Una altra opció és dirigir-te al servei de Tarda Jove del teu Centre d'Atenció Primària (CAP). És un servei d'orientació i assessorament per a joves fins a 24 anys sobre salut sexual i reproductiva. L'atenció és confidencial i gratuïta. No cal demanar hora prèvia. Pots buscar tel teu centre més proper en el següent enllaç:
I per acabar, una altra opció podria ser buscar una ginecòloga privada pagant, amb qui et sentissis còmode i amb confiança per poder-l'hi explicar com et sents amb aquest tema i que t'acompanyés amb tot allò que necessitessis, respectant-te a tu i al teu cos.
Si finalment veiessis que és un tema que t'impedeix en absolut viure amb tranquil·litat tot el que té a veure amb la teva salut sexual i reproductiva, independentment del professional amb el que vagis, t'aconsellaríem que et dirigissis a una fisioterapeuta de sòl pelvià, si consideres que la causa és més física, o a una sexòloga, si consideres que la causa és més emocional (hi ha centres que treballen de manera multidisciplinària les dues especialistes).
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas