Autoestiima........
Hola! Tinc un problema amb l'autoestima... no m'agrado gens per no dir que m'odio... veig a les meves amigues que son presumides i bé, jo podria ser-ho pero no em veig gens guapa. Segons algunes persones jo sóc una noia guapa, l'unic que no m'agrada el meu somriure (dents), sóc baixa i altres coses varies. Quan em maquillo em sento millor però la meva mare no em deixa, tinc 15 anys. He sentit a dir que els defectes s'han de tapar i les qualitats s'han de resaltar, però si no em deixen maquillar ni res, que puc fer per cambiar l'actitud i veure'm millor?
InterPersonal

Hola!! L'autoestima és quelcom més que l'acceptació del nostre físic, però el físic té un pes important ja que seria l'embolcall amb el que ens presentem al món. Amb això vull dir que no t'hauries de fixar només en el f´sic sinó que hauries de poder fer una valoració molt més global del que tu ets, el teu interior també compta, no ho oblidis. Com més segura et sentis de tu mateixa més atrauràs a la gent i això és una cosa que no s'aconsegueix només amb maquillatge.
Si vols maquillar-te intenta insistir amb la teva mare, pensa que quan més pesada et facis més s'adonarà del que significa per tu, intenta compartir-ho amb ella, ja que les dues sou dones i potser això us pot unir. Però si no ho aconsegueixis no t'amoinis, tard o d'hora podràs fer-ho, mentrestant pots intentar posar-te més guapa amb la roba o el pentinat que són igualment importants alhora de presumir de les nostres virtuts!!
Molta sort en la teva batalla!!
Marina Marull, psicòloga a InterPersonal Vic, www.interpersonal.cat